terkini dan sensasi

Khamis, 23 Jun 2011

jangan terlalu selesa

Assalamualaikum...(^ ^)

kalau kita senang jangan terlalu selesa dengan kesenangan itu kerana ia tidak kekal lama... manfaatkan kesenangan itu di jalan yang diredhai Allah SWT... dan beringat-ingatlah dengan kesenangan itu, jangan terlalu menunjuk-nunjuk!

kalau kita berada di atas jangan terlalu selesa sehingga lupa di mana bumi dipijak... ingatlah setiap yang  berada di atas itu bermula daripada bawah! 

kalau kita sudah terkenal dan berjaya jangan terlalu selesa kerana bimbang akan lupa diri dan bersikap takbur... ingatlah setiap kejayaan itu bermula dari kegagalan! jangan lupa dimana kita bermula sebelum menjadi berjaya dan terkenal...

sumber gambar dari google
biarlah kita berada di tahap sederhana! jika terlalu selesa dikhuatiri kita akan lupa diri

13 ulasan:

  1. setuju!!! kadang-kadang manusia ni suka lupa bila dah berada kat atas.. :)

    BalasPadam
  2. ye mas... btul.. lbih kurang mcm pndangan niena tdi.. :)

    jgn terlalu selesa dgn kedudukan kte,klo jatuh.. sakit.....

    BalasPadam
  3. betul tu kena selalu berpijak pada bumi yg nyata kan kan kan:)

    BalasPadam
  4. alhamdulillah sentiasa bersyukur dengan rezeki dari Dia ;)

    BalasPadam
  5. ingat susah bila senang supaya tak susah sgt sebab dah beringat.. beringat menyimpan.

    BalasPadam
  6. setuju mas..suka entry ni. akan jadikan sebagai peringatan.

    BalasPadam
  7. @cik Ida
    itu yang kita takut...lupa dan alpa!

    BalasPadam
  8. @niena shopping2u
    bukan saja sakit tapi akan meninggalkan kesan yg mendalam..

    BalasPadam
  9. @Adzriel @ Liza AB
    bila kita sentiasa beringat pasti kita akan selalu bersyukur!

    BalasPadam
  10. @Rahmah Ram Ram
    terima kasih..
    ini untuk ingatan bersama!

    BalasPadam
  11. btol tu kak

    kadg2 org ske lupe diri bile terlalu selesa

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com