terkini dan sensasi

Rabu, 18 Julai 2012

Wordless Wednesday [61]

Assalamualaikum...(^ ^)

Tekak ni tak habis² lagi mengidam, tapi bukanlah mengidam yang bukan². Cuma mengidam kuih-muih dan masakan tradisional je.

Inilah antara yang dingidamkan, hehehee! Harap dapatlah makan sebelum bersalin nanti.

Bubur Biji Nangka

Lepat Pisang

Kuih Talam

Pajeri Nenas

20 ulasan:

  1. suka sangat kuih talam..bulan ramadhan ni banyak lah kot jual kat pasar ramadhan kan..

    BalasPadam
  2. terus ikut sama ngidam jugak...kuih yg atas sekali tu sy tak penah tau pon...negeri mana punya tu??

    BalasPadam
    Balasan
    1. negeri Pahang lah.. buat daripada tepung tapi dipanggil bubur biji nangka sebab bentuk dia mcm biji nangka!

      Padam
  3. 1st time dgr bubur biji nangka! tak pahit ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. nama je bubur biji nangka tapi bukan guna biji nangka pun.. guna tepung pulut! heheheee

      Padam
    2. kalau nenek eka,panggil bubur gayam.kalau buat,bersila semua menggentel..musim durian ni,letak durian skit..wallaaaaa

      Padam
  4. Sedapnya nmpak lepat tu....huhuhu....

    BalasPadam
  5. zr pun suke makan pajeri nanas.. nnt dh pantang x leh makan

    BalasPadam
  6. bubur biji nangka? erk x penah mkn lah.

    BalasPadam
  7. uihhh suka sangatttt dengan bubur biji nangka n pajeri nenas tu..kalau bulan puasa mesti ada hidangan pajeri nenas tu..harap2 bleh ler mas sari mkn sebelum bersalin ye..hehe

    BalasPadam
  8. assalamualaikum mas...moga apa yg di idamkan itu akan dapat sebelum bersalin nanti...:)

    BalasPadam
  9. pajeri nenas! dni teringiiin sangat :D

    BalasPadam
  10. wah wah.. kemain banyak die idam...:D

    My tade plak pnh idam makanan... tade pn rase teringin sangat nak tu nak ni... nape tah hahahah...

    BalasPadam
  11. macam sedap aje semua makanan tu...adey....=D

    BalasPadam
  12. salam perkenalan.. jom jenjln ke blog http://rahsiamamagenit.blogspot.com/
    tq

    BalasPadam
  13. jgn risau..
    bulan posa nanti mudah nak dapat benda2 ni..heheh

    BalasPadam
  14. xpnh dgr yg bubur biji nangka tu. npk sdp gilee

    BalasPadam
  15. woooo... semuanya kak liza suka. bila bersalin ni mas?

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com