mrs secretary

Jumaat, 22 Februari 2013

Airis demam campak : Hari ketiga

Assalamualaikum...(^ ^)


Hari ni dah masuk hari ketiga Airis kena demam campak. Memang penuh dah seluruh badan dia ruam campak tu keluar selepas jampi air penawar dengan seorang kenalan.

Masa hari pertama kena dia hanya demam malam, memang dia tak banyak meragam pun. Bila ruam dah banyak keluar dia garu² telinga dan kepala sebab ruam tu banyak keluar kat kepala. Siang semalam pun dia banyak tidur je, mungkin sebab badan tak sihat. Mas pun tak mandikan dia, hanya lap badan dengan air suam. Kesian tengok dia, penuh ruam kat seluruh badan. Tapi muka tetap senyum bila mama nak ambil gambar, tak macam orang sakit pun. Kuat anak mama ni!

Pastu mula malam tadi dia dah mula meragam, demam pun dah semakin kuat dan ruam tu makin mengganas keluar. Tidur pun asyik nak berkepit celah ketiak je. Jadi Mas bagilah dia minum sikit air penawar tu, barulah lena sampai ke pagi.


Pagi ni baru mandikan dia dengan air penawar. Mas tengok dia dah kembali aktif dan ruam pun dah agak berkurangan. Semoga anak mama cepat sembuh!

3 ulasan:

  1. lebat nya rambut..tu belum cukur kan??

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah cukur dah.. hari ke 27 saya dah cukur.. tp rambut dia mmg cpt tumbuh

      Padam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com