terkini dan sensasi

Khamis, 21 Februari 2013

Sambung cuti lagi

Assalamualaikum...(^ ^)


Memang hari ni cuti bersalin Mas dah habis, esok Mas akan mula cuti tanpa gaji selama 2 bulan sehingga hujung bulan April. Masa mula² berniat nak ambil cuti tanpa gaji 2 bulan ramai jugak yang bagi pandangan negatif.

"Buat apa nak cuti tanpa gaji lama², nanti camne nak bayar bil bulanan!"
"Dah takde gaji nanti kena bayar potongan gaji sendiri tau, mana nak cari duit!"

Tapi Mas ambik itu sebagai cabaran! Bagi Mas kalau niat kita bercuti ikhlas nak jaga dan tengok anak membesar, Insya Allah rezeki tu akan ada. Walaupun takde gaji tapi jika pandai ikhtiar dan usaha pasti duit akan mencukupi untuk kita sekeluarga. Lagi satu kena ingat, rezeki anak tu sentiasa ada.

Sebab itulah Mas tak risau kerana sejak ada Airis rezeki bisnes husband Mas semakin bertambah. Tiap² hari ada pelanggan datang nak baiki kereta, Mas bersyukur sangat!

3 ulasan:

  1. anak lebih penting dari segalanya..kan??

    BalasPadam
  2. itulah kak

    takpe setakat due bulan pe la sngt

    msti ade simpnan mne2 kan kak

    BalasPadam
  3. betul tu Mas rezeki anak-anak sentiasa ada...selamat bercuti panjang ye...

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com