terkini dan sensasi

Selasa, 4 November 2014

Aktiviti cuti sekolah

Assalamualaikum...(^ ^)

Lagi 2 minggu lebih nak cuti sekolah, bolehlah balik rumah awal sikit sebab tak perlu nak tunggu Arfan habis sekolah petang. 

Semestinya bila dah mula cuti ibu bapa akan sibuk merancang aktiviti cuti sekolah bersama anak². Ada yang nak pergi makan angin, ada yang nak balik kampung dan ada jugak yang hanya habiskan masa bersama anak² di rumah. 

Mas bercadang cuti sekolah hujung tahun nak lebih banyak habiskan masa dengan anak² kat rumah. Bukannya apa, tahun depan Atikah periksa UPSR, Mas mahu dia beri lebih tumpuan pada pelajaran. Siapa tak suka anak dapat keputusan cemerlang kan? Jadi biar dia mula belajar sikit² dari sekarang.


Tapi bila tengok flyer kem semasa cuti sekolah ni macam menarik jugak. Boleh hantar Atikah pergi, dapatlah dia timba pengalaman. Mas pun memang tak pernah hantar dia kem sebegini, harus bincang dengan husband ni.

Sebenarnya kem ni memang bagus untuk membina jati diri dan keyakinan diri anak². Mereka boleh belajar berdikari, belajar ilmu agama dan belajar aspek kerohanian dan jasmani dengan lebih mendalam. Semua ini bagus untuk masa depan mereka bila dewasa nanti. Lagi pun anak² zaman sekarang perlu pendedahan sebegini supaya mereka tidak mudah terlibat dalam gejala sosial. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com