Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 26 Februari 2015

Diet seimbang : Susah ke?

Assalamualaikum...(^ ^)

Dulu memang Mas rasa susah! Dah banyak kali cuba berdiet tapi segala usaha itu gagal.

Kenapa? Sebab masa tu Mas tak tahu bagaimana nak mula dan apa diet yang betul. Masa tu selalu tak ambik sarapan, kononnya nak makan sekali sehari je. Tapi bila waktu tengahari memang lapar tahap tenuk, jadi terus ambik nasi dengan kadar yang banyak.

Tapi sekarang Mas dah berjaya amalkan diet seimbang dan ianya berjaya, sebulan lebih boleh kurangkan 8kg berat badan. Mas amalkan diet yang betul, tak skip breakfast dan tidak berlapar. Mulanya memang tak boleh tahan hawa nafsu. Nampak fast food tergoda, nampak aiskrim, coklat, donut dan macam² lagi pun tergoda. Pastu nampak air manis tergoda, tapi Mas kuatkan semangat dan kentalkan azam. Fokus pada berat badan unggul yang Mas nak capai.

Pembakar semangat ialah bila jumpa kawan² mereka puji kita dah nampak kurus. Pastu bila timbang setiap 2 minggu sekali akan ada kg yang hilang. Masa tu Mas tau diet dah berjaya, jadi terus lebih bersemangat nak teruskan!


Dulu! Mak aihhh tembun betul masa ni, memang membesar bagai johan.




Sekarang! Berjaya kurangkan ketembunan itu dan kecilkan sikit saiz badan.

6 ulasan:

  1. assalamualaikum mas...alhamdullilah berjaya juga akhirnya kan...:)

    BalasPadam
  2. bestnya kak... pemangkin semangat ni...

    BalasPadam
  3. jangan lupa, kekalkan minum air putih banyak ye

    BalasPadam
  4. akak, kongsi la tips diet and resepi makanan daily akak

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com