Logo KBBA

terkini dan sensasi

Rabu, 30 September 2015

Berat ideal

Assalamualaikum...(^ ^)

Lamanya tak update cerita pasal misi kurus Mas. Bukan menyerah kalah dah, tapi masih dalam misi nak capai berat ideal. Target nak 60kg akhir tahun ni tapi masih tak capai² lagi. Sekarang berat statik 66kg, tak turun² dah. Naik tu kadang ada 0.5kg ke 1kg sebab ada jugak masa makan tak ingat, pastu workout pun malas. Bila dah naik angka kat penimbang tu baru nak insaf!

Berat ideal
Mas ni kalau nak ikutkan dah berjaya hilangkan 18kg dalam masa 7 bulan. Memang satu pencapaian dan usaha yang Mas pun tak jangka. Tapi kalau nak berat ideal dan BMI pun normal kena berat 60kg ke 62kg camtu. Haaa kena kurangkan lagi 6kg tu.

Persoalannya boleh ke dapat berat ideal? Pasti boleh jika ada usaha dan disiplin. Selama 7 bulan Mas boleh hapuskan 16kg tak akanlah lagi 6kg mustahil untuk dihapuskan. Cuma kena lebih disiplin dalam bab penjagaan makanan dan senaman. Fuhhh workout dah banyak ke laut, kena konsisten semula.

Tak nak jadi camni semula!



Nak kekal camni sampai bila², hehehee!


2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com