Terkini dan Sensasi

Isnin, 28 Disember 2015

Rayuan ke Sekolah Berasrama Penuh

Assalamualauikum...(^ ^)

Mula niat hati tak nak bagi kakak duduk asrama, biasalah mamanya tak berapa sanggup nak berpisah dengan anaknya. Dalam kepala otak asyik terfikir boleh ke anak dara aku duduk asrama, pandai ke dia berdikari, cukup ke makan pakai dia, tak terpengaruh ke dia dengan kawan² dan macam² lagi. Bukan tak fikir masa depan anak tapi macam itulah sindrom mak² kan?


Tapi bila dah ishtikarah dan fikir kembali apa guna anak dapat keputusan cemerlang, terus dapat fikir kebaikannya. Pastu dengan kegagalan Atikah dapat ke Kelas Rancangan Khas, terus cepat² Mas mohon rayuan ke SBP untuk dia. Lagi pun husband dah pergi jumpa pihak PPD dan mereka suruh mohon SBP. Mereka kata pelajar 5A lebih berpeluang untuk dapat masuk sekolah asrama penuh. 

Memang tak dinafikan banyak kelebihan tinggal di asrama, urusan pembelajaran mereka lebih teratur. Dalam masa yang sama anak² boleh belajar berdikari. Kalau tinggal di rumah bukannya tak boleh belajar tapi kadang tu kekangan masa dan keadaan sekeliling lebih mempengaruhi. Jadi nak bagi tumpuan lebih pada pelajaran tu ada hadnya. 

Jadi kenalah tunggu selepas 6 Januari baru boleh semak keputusan rayuan. Harap sangat ada rezeki Atikah! Walaupun terpaksa guna duit yang banyak tapi takpe, insyallah ada rezeki anak² tu. Kena usaha lebih dan cari duit sampingan lebih sikit.

2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com