Logo KBBA

terkini dan sensasi

Rabu, 25 Mei 2016

Kemalangan

Assalamualaikum...(^ ^)


Kalau tengok keadaan kereta memang akan terfikir apalah nasib pemandunya kan? Mas bila tengok balik pun rasa seram dan ngeri. Tapi alhamdulillah Mas selamat dan tak cedera, cuma masih trauma dan emosi terganggu! 

Sejurus selepas kemalangan pun mengigil satu badan, tak mampu nak bergerak. Apa yang terfikir masa tu hanya capai handphone dan telefon husband. Cakap pun tergagap²!


Bagaimana boleh berlaku? Hurmm Mas pun kalau boleh tak mahu ingat, anggap ia ketentuan dan qada qadar Allah. Mungkin dari kecuaian sendiri atau sebaliknya tapi benda nak jadi tetap akan jadi kan? Jadi Mas kena ambil ikhtibar dan lebih berhati² lepas ni. 

Hari Isnin tu memang sebijik tayar pecah dan terpaksa guna tayar spare. Niat memang nak tukar tayar baru, tapi tunggu semalam baru gaji. Jadi pagi tu tawakal pergi kerja bawak kereta dengan tayar spare, walaupun tak sedap hati.


Pastu terjadilah kemalangan ni, kereta berpusing semasa kat selekoh lalu terbabas. Mungkin sebab jalan licin dek hari hujan, pakai pulak tayar spare kan? Nasib Mas tak panik sangat, sempat pusing stereng untuk elak hentam pokok besar tu. Kalau tak Mas pun tak tahu nasib Mas camne!

Urusan laporan polis pun dah selesai dan kereta pun dah selamat masuk bengkel. Hari ni cuma uruskan hantar salinan lesen, kad pengenalan dan geran kereta. Siap tu mungkin dalam 3-4 minggu jugak. Aduhhh patah kakilah, fikir pulak lepas ni camne nak pergi kerja. Nangis!


1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com