Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 22 Ogos 2016

Terapi pokok hijau

Assalamualaikum...(^ ^)

Diakui yang Mas memang tak reti sangat jaga pokok hidup. Pernah jaga pokok untuk bos, 2 minggu je bertahan pastu mati. Kat rumah pun pernah berpasu² arwah mak bagi pokok bunga tapi lepas beberapa minggu jadi arwah pokok tu. 


Baru ni tergerak hati nak letak pokok hijau kat pejabat. Bukan apa seronok tengok pokok hijau ni hidup segar, boleh jadi terapi. Kalau stress buat kerja atau kena marah dengan bos tenung dan renung pokok tu, mesti rasa sejuk je hati. Betul atau tidak Mas tak tahu tapi Mas dah cuba memang berhasil. 

Inilah pokok kesayangan Mas yang baru seminggu jadi teman di pejabat. Letak dalam bekas kecik je, baru nampak comel. Tak mahu jaga yang besar² nanti tak terjaga pulak kan? Mas pilih pokok ni sebab dia boleh hidup letak dalam air atau tanah. Mas pilih guna air sebab senang sikit nak jaga!

Pagi² masuk pejabat mesti belai² dan cakap dengan dia dulu. Apa ke pelik cakap dengan pokok? Ehhh tak salah sebab arwah mak pernah cakap kalau kita bercakap dengan pokok yang kita tanam, Insya Allah dia akan hidup segar dan subur. Bukan nak percaya 100% tapi pokok pun makhluk Allah jugak kan? Dia hidup segar jika kita jaga dia dengan kasih sayang. 


Comel kan dia! Inilah teman terapi Mas di pejabat kalau bosan atau stress. 

2 ulasan:

  1. comelnye pokok kak mas!
    saye ade jugak bela pokok 2-3 pasu.. tp ltk kat luar..
    tu pon ade jgk bdk2 sklh curik.. geram betol!
    kite penat2 tnam dan jaga die sng2 je curik.. huhu

    BalasPadam
  2. Seronok ada hidupan hijau bersama kita semasa bekerja...ingat nak beli anak pokok yg tiruan tu la...tapi mahal kemain

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com