Terkini dan Sensasi

Selasa, 23 Ogos 2016

Lumrah tugas seorang PA

Assalamualaikum...(^ ^)

Tukar boss lagi.


Itulah lumrah tugas seorang PA, sentiasa bertukar bos. Tak kan nak kekal dengan seorang bos sampai pencen pulak, hehehee!

Sejak dilantik sebagai PA tahun 2003 Mas dah bekerja dengan 6 orang bos, 5 bos lelaki dan seorang bos wanita. Semua bos bagus cuma ada masa kekadang tu sedikit cerewet dan kuat marah. Biasalah bos kan, sikap cerewet tu sentiasa ada! Dia bos dan kita PA, jadi nak tak nak kita kena ikut cakap dia. Tapi tak semua Mas ikut, kalau rasa tak betul tu Mas bersuara jugak.

Nak memenangi hati boss dan dianggap PA terbaik bukan senang. Kadang 1000 kebaikan yang kita buat dia tak nampak tapi satu kesalahan dia akan ingat sampai bila². Mas tak cakap semua boss camtu tapi ada segelintir! 

Sebab tu sebagai PA, Mas akan cuba jadi yang terbaik. Jaga dan penuhi keperluan bos agar tugas seharian dia berjalan lancar. Walaupun kadang bos tak puashati tapi Mas cuba tak ambil hati. Perbaiki lagi tugas tu agar dia berpuashati. Bila dia senyum tu kita tau dia suka dengan kerja kita sebab kadang bos ni susah nak bagi pujian, tapi bila bab marah kemain lagi!


Dah 13 tahun jadi PA memang banyak pahit manisnya. Yang manis tiada apa boleh dikatakan selain dihargai oleh bos dan diberi pujian atas tugas yang kita buat. Itu dah memadai bagi seorang PA. Pahit pulak bila bos sesuka hati tak suka kita dan nak PA lain, sedih koooo! Masa tu rasa sangat yang khidmat kita tak dihargai, tapi nak buat camne itulah lumrah tugas seorang PA.

Moga khidmat Mas sebagai PA yang berbaki lagi 23 tahun sebelum pencen akan terus cemerlang dan dihargai oleh bos.

4 ulasan:

  1. macam-macam ye..huhu..moga semua ok sampai pencen~ :)

    BalasPadam
  2. aamiin...semoga mas dimurahkan rezeki and terus jadi PA yg sukses ye :)

    BalasPadam
  3. smoga terus sukses akak busyra doakan. :)

    BalasPadam
  4. semoga terus sukses kak. dan semoga terus tabah melayan karenah boss =D

    https://mommycici.blogspot.my/2016/08/pengalaman-bersalin-di-al-islam.html

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com