Logo KBBA

terkini dan sensasi

Sabtu, 15 Oktober 2016

Masak sendiri menu sihat

Assalamualaikum...(^ ^)


Sejak kembali berazam nak makan menu sihat setiap hari ni kenalah rajin. Kalau setakat hangat² taik ayam memang tak menjadilah. Setakat ni dah seminggu Mas masih berjaya makan menu yang sihat dan masak sendiri. 

Memang mula² rasa payah sebab kena bangun pagi untuk sediakan bekal untuk sarapan dan lunch. Tapi bila dah tiap² hari buat terus alah bisa tegal biasa. Mas bangun seawal jam 5 pagi, sediakan bahan dan potong². Dalam ½ jam gitu dah siap menu untuk sarapan dan lunch! 


Semua menu yang Mas masak memang mudah tapi sihat dan mengenyangkan. Macam telur, ikan atau ayam tu Mas hanya grill dalam kuali ajaib tanpa minyak dan garam. Pastu untuk sayur, Mas campur 2-3 jenis dan gaul dengan lada hitam dan perahan jus lemon. Siap untuk dimakan!

Inilah antara menu² yang Mas masak sendiri, bolehlah cuba. Kita kena mulakan dari sekarang makan secara sihat barulah badan rasa segar dan bertenaga. Lagilah Mas yang dah berumur, takut wooo dengan penyakit² kronik ni!







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com