Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 17 Oktober 2016

Hasil pemakanan sihat

Assalamualaikum...(^ ^)

Alhamdulillah berjaya seminggu amalkan pemakanan sihat dan hampir 90% eat clean. Kalau dulu Mas diet memang amalkan jugak makanan sihat tapi bila hujung minggu je selalu terbabas. Tapi kali ni memang sediakan sendiri menu kat rumah. Pastu garam, gula, minyak dan lemak sangat kurang diambil sebab apa yang Mas masak semuanya hanya dicampur lada hitam dan perahan jus lemon.


Inilah hasil selepas seminggu, berjaya hilangkan dekat 2kg. Memang Mas target seminggu berjaya kurangkan 1kg atau 2kg. 

Kalau ikutkan lepas berjaya diet tahun lepas Mas pernah capai hingga 65kg. Pastu bila tak jaga makan dan kurang bersenam terus naik ke 68kg. Tapi bila timbang 10/10/2016 tu memang terkejut dah naik ke 70kg. Nak nangis rasa, barulah nak insaf sebab dah kurang jaga makan. Lagi satu bila berat dah naik mulalah cepat penat, asyik mengantuk dan badan jadi malas. 


Pastu terus azam nak ubah balik apa yang dah tersasar selama ni. Kena lebih memilih makanan sihat dan berkhasiat. Lebihkan sayur, buah, minum banyak air kosong, bersenam, tidur yang cukup dan buat detox sekurangnya 2 bulan sekali. 

Lagi pun selain nak kurus Mas nak sihat sebab umur pun dah dekat nak cecah 40an. Takut woooo tetiba dihinggap penyakit² berbahaya.

Jom hidup sihat dan makan sihat!


2 ulasan:

  1. bestkan buat eat clean,sue pernah buat dekat 3 bulan turun hampir 12 kg,tapi pastu huwaa kelauttt....

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com