mrs secretary

Isnin, 10 April 2017

Nasib ada kakak Airis

Assalamualaikum...(^ ^)

Sejak kakak Atikah duduk di asrama dialah jadi kakak dalam rumah tu. Memang tak sabar sangat nak jadi kakak, selalu tanya bila Airis nak besar macam kakak Atikah. Pastu kalau mama atau babah panggil dia adik, bising mulut tu. Terus cakap "Ini kakak Airislah, bukan adik!"


Tapi Mas legalah dia ada, sikit sebanyak boleh jugak tolong mama. Dengan keadaan Mas yang tak berapa sihat sekarang, adalah beberapa benda yang boleh harapkan dia. Walaupun kadang tu mintak tolong sampai 10 kali baru nak buat, hehehee! Tapi takpe janji dia ada rasa nak tolong, itu dah cukup.

Mas memang suka ajar anak² tolong dari mereka usia muda, barulah nanti bila dah besar tak malas dan liat kan? Bukannya suruh buat kerja² yang susah cuma suruh kemas mainan sendiri, tolong kita angkat kain kat ampaian dan hantar botol susu dan pinggan mangkuk sendiri ke sinki lepas dah guna. Kalau dia agak liat dan malas nak tolong, Mas ugut² manjalah sikit.

Lagi satu pujilah sikit lepas dia dah tolong tu, barulah dia semangat lagi nak buat. Jangan kita tau ugut je bila dia malas tapi tak puji langsung bila dia dah tolong.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com