terkini dan sensasi

Isnin, 26 Mac 2018

Persediaan Aiyra ke taska

Assalamualaikum...(^ ^)

Hari tu dah kongsikan persediaan makanan pejal dan bubur nasi Aiyra, alhamdulillah Aiyra lulus semua tu. Setakat hari ni berselera je dia makan setiap pagi, tengahari dan malam. Takde dah istilah lepas subuh tidur semula, kena masak bubur anak ye! 


Ni Mas nak kongsi pulak persediaan Aiyra nak ke taska, esok bermulalah episodnya. Mas saja hantar dia seminggu awal sebelum mula bekerja, nak tengok camne keadaan dia. Kalau ada masalah senang pihak taska nak rujuk, nanti kalau dah kerja susah pulak. Sebelum hantar tu Mas buatlah persediaan sikit, siapkan beg dia dengan barang keperluan macam toiletteries, diapers, tuala, tisu basah dan pakaian. Sediakan awal supaya tak lupa macam² bila dah hantar dia, lagi satu takdelah kelam kabut. 

Setakat ni bab menyusu botol dan makan bagi Mas, Aiyra dah lulus. Rasanya tiada masalah pada pengasuh di taska nak bagi dia susu dan makan nanti, dia dah pandai. Cuma yang merisaukan Mas bab nak tidur tu, aishhh dan dia mengamuk pujuk camne pun tak jalan. Yelah nak hantar ke taska ni Mas cubalah ajar dia tidur tanpa buai, tapi nampaknya tak berhasil. Dia sanggup menangis mengamuk walupun mata dah pejam, tapi tidurnya tak jugak. 

Akhirnya letak dalam buai jugak, tak sampai 5 minit terus lena. Hurmmm camnelah dekat taska nanti, mahu berpeluh cikgu nak tidurkan dia. Nak bagi buaian memang tak boleh, prosedur taska kan buai dilarang sama sekali. Sekarang ni Mas hanya mampu tawakal je esok, harap dia serasi kat taska. Mana tahu di bawah jagaan orang dia mudah, tak nak susahkan hati mama dia. Bila berkepit dengan mama biasalah manja terlebih, lagilah dia macam tahu je mama nak letak dia kat taska esok. 


Tadi pun Mas dah jumpa dengan pihak taska, uruskan pendaftaran dan bayaran semua. Harap seminggu training ni Aiyra boleh sesuaikan diri dengan keadaan di taska, boleh menyusu dan makan dengan baik serta boleh tidur tanpa buaian. Mama tahu Aiyra anak yang baik, tak nak buat mama risau bila dah kerja nanti. Moga Allah permudahkan!

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com