Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 15 Mei 2018

Hentikanlah sebar berita palsu

Assalamualaikum...(^ ^)

Haihhh sejak dipimpin oleh kerajaan baharu dan PM baharu ni, macam² pulak berita palsu muncul. Ada je cara mereka nak keruhkan keadaan, terutama bab 10 janji 100 hari tu. Masing² tak sabar sangat nak janji tu ditunaikan, padahal Tun baru je 4 hari bergelar PM. Memanglah Tun tu bijak dan pantas bertindak tapi bukan senang nak laksanakan semua tu dalam masa yang singkat, dia kena kaji betul².


Kalau tak kaji nanti, bila pelaksanaannya pincang mulalah masing² dok bising. Terutamanya pasal pemansuhan GST tu, semua pakat tak sabar aihhh! Benda tu akan dilaksanakan tapi makan masa sikitlah, Menteri Kewangan pun tak angkat sumpah lagi. Kenapa bertahun kita boleh tahan dan dok hadap je GST tu, tak kan sekarang tak boleh sabar sikit. Ingat hari ni jadi PM esok terus terlaksana semua 10 janji tu. Pastu pakat² sebar berita palsu, nak buat semua rakyat menggelupur tak sabar!

Lagi satu pasal penamatan perkhidmatan anggota kontrak, semalam kecoh kata semua pekerja kontrak akan diberhentikan kerja. Sebar berita palsu supaya orang naik resah, pastu macam² status keluar kutuk kerajaan. Haihhh mentang² bebas bersuara sekarang, macam² nak dijadikan cerita. Kan Tun dah cakap tak akan berhentikan pekerja camtu je, akan serap mereka ke agensi lain atau agensi swasta. Takdelah dia kejam sangat nak buat camtu, dia tahulah apa yang dia buat. Korang nak sangkal pengalaman dia 22 tahun tu ke?

Jadi seeloknya sebelum kita viral berita palsu ni pastikan dulu kesahihannya, tak sahih baca je dan jangan viralkan. Tau kan sekarang kerajaan baharu, memang banyaklah cara orang buat untuk gugat kepercayaan rakyat. Makin banyak baca berita palsu makin orang tak sabar dan tak percaya pada kerajaan, itu yang bahaya. Mas pun kadang baca hampir nak percaya tapi Mas tak akan sebarkan sesuka hati, tunggu pengesahan dari yang selayaknya. Kalau sahih baru kongsi!



2 ulasan:

  1. Ye lah! Dura pun ada terima fake news tu di group whatsapp. Saje bikin panas je huhu

    BalasPadam
  2. Kan tak sabar-sabar mereka ni... banyak perkara yang perlu diubah dan disemak...kita tunggu saja...ini siap buat post hentam memanjang.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com