terkini dan sensasi

Ahad, 13 Mei 2018

Mama cuai sangat!

Assalamualaikum...(^ ^)

Alahai baru je siang tadi gembira dengan anak² sebab hari ibu, gurau² dengan diaorang. Tapi malam ni rasa macam seorang mak yang cuai sangat, terleka sampai Aiyra jatuh katil. Baru sangat je berlaku, jam 9 lebih tadi! Haihhh Mas masih kesal lagi ni, cuai pulak hari ni. Memang kebiasaan kalau husband kerja malam Mas akan tidur dalam bilik, tak berani nak tidur luar dengan Aiyra je. Pastu sekarang kan musim panas, jadi Aiyra lebih selesa tidur dalam bilik ada aircond. 

Nak dijadikan sebab, malam ni dia tidur agak awal sebab siang tadi tak tidur sangat. Jam 7.30 camtu dia dah lena, jadi Mas terus letak dia atas katil dalam bilik. Kiri kanan atas bawah semestinya Mas letak bantal, selamat sikit kalau dia terjaga. Mas pun duduk kat sofa luar sambil buat kerja tapi pintu bilik Mas buka, supaya dapat dengar kalau dia terjaga. 

lepas jatuh, besar benjol


Masa Mas dok kat sofa tu intai jugak dalam bilik, tengok dia lena je tidur. Sekali Mas bangun ke dapur sekejap, tak sampai 5 minit kat dapur terdengar dia melalak dalam bilik. Berlari terus Mas, tengok dia dah terbaring atas lantai, dahi dah benjol camtu. Ya Allah mengucap panjang Mas, nak meraung sama bila tengok Aiyra dok melalak. Terus ambik ais dan tuam dahi benjol tu, dia jangan cakaplah melalak sekuat²nya. Lama jugak nak tenangkan dia, yelah mesti sakit! Pastu memang tak dengar langsung dia merengek, sebab biasa kalau terjaga dia akan merengek dulu. Hurmmm benda nak jadi camnilah kan?

Laaa ni nampak surut dah sikit benjol tu dan tak nampak lebam, cuma bengkak sikit je. Nasib tak panik sangat, dan cepat tuam dengan ais. Kalau lambat memang lebam dan benjol makin besar! Pastu nasiblah kat kepala dan tempat lain takde luka, lega sikit hati mama ni. 

lepas tuam ais selama sejam lebih

lega benjol dah berkurangan


Pastu Mas pun cuai sangat sampai lupa nak letak toto kat tepi katil, kalau letak mesti dia tak jatuh atas lantai mozek tu. Kuranglah sikit risiko dahi nak benjol atau luka kat mana². Itulah kan kalau Allah nak lupakan kita, sekejap je perkara camni boleh jadi. Nak dijadikan sebab je semua tu dan peringatan untuk kita lebih berhati² dan beringat!

Maafkan mama ye Aiyra, mama cuai sangat malam ni. Lepas ni mama janji akan lebih berhati² dan tak leka, saat kamu lasak nilah mama kena lebih beri perhatian!

3 ulasan:

  1. alahaii kesiannya aiyra..lasak dah ni..sebab tu nad takut nak tidur katil..

    BalasPadam
  2. pernah jugak kena kat Rayyan huhu nasib baik takde pape ..

    BalasPadam
  3. adudududud.. cian dia tu,,

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com