Logo KBBA

terkini dan sensasi

Rabu, 27 Februari 2019

Jatuh cinta dengan Althea Exclusive Makeup

Assalamualaikum...(^ ^)

Mas dan makeup memang tak dapat dipisahkan, bukannya nak nampak cantik selalu tapi nak lebih yakin bila di pejabat atau ke mana saja. Kalau wajah ada pakai makeup barulah lebih ceria dan yakin nak berhadapan dengan pelanggan setiap hari di pejabat, takdelah orang tengok muka Mas pucat je kan?


Biasanya koleksi alat² makeup Mas terdiri dari pelbagai jenama, yelah Mas guna mana yang sesuai dengan kulit muka Mas je. Tapi sekarang sejak dapat suprise makeup box dari Althea Korea, Mas dah jatuh cinta dengan Althea Exclusive Makeup ni. Semua produknya best sangat dan sesuai dengan kulit Mas, bila pakai makeup jadi cantik dan menarik sangat.

Haaa jom Mas perkenalkan satu persatu apa yang ada dalam Althea Makeup Box ni, pastu Mas akan kongsikan jugak video makeup tutorial menggunakan produk² Althea Exclusive Makeup ni.


Skin Relief Spot Film Gel
Haaa gel ni serius sangat best, Mas memang sarankan korang beli tau. Gel ini bertindak merawat kulit muka terutama jerawat pada kulit. Sebelum pakai makeup korang sapu dulu gel ni pada kawasan muka yang ada jerawat, biarkan dalam 1-2 minit camtu. Nanti bila gel ni kering korang cuma peel off je dari kulit muka, nanti nampak jerawat tu beransur kecut. Yang paling best gel ni tak melekit, pastu rasa sejuk dan cepat meresap pada kulit. 

Dalam gel ni ada ekstrak Tea Tree Leaf, haaa memang bagus untuk perbaiki tekstur kulit. Bila dah pakai ni nanti barulah kulit jadi licin dan makeup pun jadi cantik. Harga cuma RM19!


Flawless Cream Concealer
Inilah concealer yang paling Mas suka sangat, memang best bila pakai. Mas dah pernah cuba pelbagai jenis concealer tapi bila pakai kat muka nanti akan jadi bercapuk dan tak sekata. Tapi dengan concealer dari Althea ni tak akan jadi masalah camni, teksturnya sangat creamy dan muda untuk blend pada kulit muka. Bila pakai ia akan sekata dengan tona kulit Mas, nampak kemas, licin dan tak bercapuk. 

Didatangkan dalam 4 kod warna pilihan iaitu Vanilla, Ginger, Honey dan Mocha. Mas paling suka kod Mocha dan Honey, sebab ianya sesuai sangat dengan kulit Mas yang hitam manis ni. Bila pakai memang boleh tutup lingkaran gelap, parut jerawat, jeragat dan bintik² hitam di wajah. Pastu kalau korang malas pakai foundation pun takpe, concealer ni dah cukup untuk hasilkan makeup yang cantik. Lagi satu ianya tahan lama kat kulit korang, Mas pakai dari pagi sampai waktu solat Zuhur memang kekal cantik je pada muka. Haaa jadi korang kena dapatkan concealer ni, harga cuma RM15 je!


Eye Pallete Sunrise & Moonrise - Althea x BCL
Eyeshadow ni adalah kolaborasi Althea bersama dengan Bunga Cinta Lestari, haaa serius cantik tau. Warna²nya memang memikat hati dan senang nak blend bila dipakai, guna jari pun boleh. Nak makeup simple, nak makeup ala² pinkish dan makeup ala² glitter pun boleh bila gunakan eyeshadow ni. Sesuai sangat untuk apa² tema dan ianya naikkan seri mata korang tau. 

Bila pakai pun ia kekal lama dan takdelah nampak comot dan bercapuk, korang yang tak reti makeup pun akan nampak cantik bila guna eye pallete ni. Percayalah dan beli tau, harganya cuma RM140!


Spotlight Eye Glitter
Ini sesuai sangat kalau sekali sekala nak ada kelainan sikit pada makeup kita, nak ala² glitter gitu. Hanya sapukan kat kelopak mata, bawah mata dan tepi mata untuk nampak effect glitter tu. Bila blend dengan eyeshadow tadi memang makeup korang akan nampak lagi letop. 

Didatangkan dalam dua warna iaitu Pink Light dan Gold Light, serius cantik warnanya. Harga pun murah je, satu cuma RM24!


Watercolor Cream Tint
Mas sebenarnya tak suka sangat pakai lipstik yang jenis cream ni, sebabnya ianya rasa melekit je pada bibir. Tapi bila dah cuba lipstik dari Althea ni terus tersuka, bila pakai ianya meresap cantik je pada bibir dan tak melekit. Ia cepat kering, tahan lama dan buatkan bibir nampak lembab je. 

Ada 4 pilihan warna yang letop iaitu Plum Cream, Strawberry Cream, Peach Cream dan Marron Cream. Mas paling suka warna Plum dan Marron, memang menyerlah kalau pakai. Pastu yang bestnya lipstiknya ialah baunya wangi dan warnanya cantik sangat, kalau campur 2 warna pun memang sangat lawa. Ia dijual per set iaitu untuk 4 warna ni hanya RM72


Haaa menarik kan semua produk² Althea Exclusive Makeup ni, harga pun berpatutan sangat. Korang yang gilakan makeup tu wajib dapatkan koleksi² ni, rugi tau kalau tak beli. Layari website https://my.althea.kr untuk pembelian.

Jom tonton video makeup tutorial dari Mas menggunakan Althea Exclusive Makeup!


4 ulasan:

  1. best kan product althea...liez suka..
    pandai Mas make up

    BalasPadam

  2. ayok bergabung bersama kami di F4n5--83771nG => www.fansbetting.co
    Agen BOLA terbesar terpercaya!!
    depo wd hanya dlm 3 menit proses tercepat ya guys ^-^
    BBM : 5EE80AFE ^o^
    WA @ +855 963 156 245
    line @ fansbetting
    salam cs fansbetting ^-^

    BalasPadam
  3. Pandai mas makeup..lagi2 guna althea..lagi nampak kebabom

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com