Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 16 April 2019

16 April 2019, 16 tahun

Assalamualaikum...(^ ^)

Siapa sangka hari ini genap 16 tahun Mas bekerja, masih lagi diberi peluang berkhidmat di Bahagian Sumber Manusia KKM ni. Walaupun ramai yang tanya kenapa tak nak bertukar, tak bosan ke kerja lama kat situ, tapi Mas tetap berpegang pada prinsip selagi khidmat Mas diperlukan di sini Mas akan terus berikan perkhidmatan terbaik. 


Bagi Mas lama mana pun kita berkhidmat di sesuatu jabatan, tak jejaskan apa² pun. Janji kita sentiasa berikan yang terbaik dan perbaiki kelemahan kita, sudah tentu kita akan semakin cemerlang. Takdelah istilah fikiran tak berkembang dan peluang kerjaya tak meningkat, yang penting komitmen kita terhadap tugas tu.

Sepanjang 16 tahun Mas bertugas di BSM KKM ni banyak yang dipelajari, dan banyak kelemahan diri yang Mas cuba perbaiki. Alhamdulillah semua 9 orang boss yang Mas jaga sangat baik dan banyak beri teguran membina sepanjang Mas bertugas dengan diaorang. Walaupun kadang² ada jugaklah boss marah, tapi Mas takde ambik hati sangat. Mas jadikan marah itu sebagai penguat untuk jadi PA yang lebih baik kepada boss, dan 9 orang boss ni berpuashati dengan khidmat Mas. 

Lama lagi khidmat Mas sebagai penjawat awam ni sebelum pencen, ada lebih kurang 20 tahun lagi. Selagi khidmat diperlukan di BSM KKM ni, Mas sedia berkhidmat dengan cemerlang. Takde terfikir pun nak mintak tukar, serasi dan selesa kerja di sini. Kalau mohon tukar nanti dapat tempat yang tak best, tak seronok jugak kan? Nanti kalau dah hilang keseronokan bekerja tu, mulalah kita akan jadi stress kan?

Terima kasih untuk rezeki 16 tahun ni, demi membantu suami dalam menyara keluarga. Moga rezeki terus diberkati dan Mas dapat berikan khidmat yang makin cemerlang!

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com