terkini dan sensasi

Rabu, 24 April 2019

Aiyra yang bijak

Assalamualaikum...(^ ^)

Lama jugak tak cerita pasal si comel mama sorang ni, sapa lagi kalau bukan si Aiyra. Sekarang ni makin lasak, ada je benda baru dia nak cuba buat. Kalau tak bagi siaplah dia punya amukan, nak tak nak mama kena mengalah jugak.


Kelincahan dan perangai dia memang lebih kepada sifat anak lelaki, haihhh tulah mama nak sangat anak lelaki kan? Panjat memanjat tu memang dia dah mahir, sofa dan rak TV tu tempat panjatan dia je. Dulu kalau nak panjat dia akan pijak atas bantal atau tong mainan tapi sekarang tak perlu dah, dia dah panjat sendiri. Katil dalam bilik pun dia dah boleh panjat sendiri tau!

Lagi satu Aiyra ni bijak dan boleh hidu kalau babah dia keluar, cepat² dia pergi salam dan bye² semua orang. Tau sangat babah dia nak keluar naik motor, dia dengan motor babah tu memang tak boleh dipisahkan. Kalau babah tak nak bawak siaplah menangis meraung, nak pujuk memang susahlah. Dia tak kisah bawak sekejap pun takpe, janji dapat pusing² naik motor.

Itulah Aiyra, kadang tu Mas pun tak tengok dia sebagai budak berumur 1 tahun 6 bulan. Tengok macam dah umur 3-4 tahun je, bijak sangat. Kadang tu abang kakak pun kalah badi dengan dia, nak tak nak kena ikut cakap dia. Hehehee sayang adik kan, kenalah ikut!

Tapi takpe, biarlah dia lebih nampak bijak dan matang dari umur. Sekurangnya dia dapat biasakan diri dan sesuaikan diri bila berada di taska, takdelah orang nak buli dia. Moga dia terus membesar dengan sihat dan bijak!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com