Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 29 April 2019

Bertukar lagi!

Assalamualaikum...(^ ^)

Baru 7 bulan lalui suasana baru dan boss baru, dah kena bertukar lagi. Haihhh begitulah nasib bila boss dah tak perlukan khidmat kita, kenalah dengan rela hati bertukar ke tempat lain. Beginilah kerjaya seorang PA, bila boss perlukan khidmat kita kenalah kerja dengan baik. Sekali dia dah tak nak, siapalah kita untuk membantah.

pejabat lama di aras 10


16 tahun di BSM KKM ni dah 5 kali Mas bertukar ni, bukanlah keluar jauh pun tapi tetap di BSM. Cuma pindah dari aras 9 ke aras 10, dan dari aras 10 ke aras 9 semula. Sepanjang 5 kali tu, yang ni paling sekejap Mas berkhidmat di aras 10 tu. Sebelum ni makan lah masa 2-3 tahun jugak! 

Serius Mas penat bila kena macam ni, mood dan keseronokan bekerja pun sedikit sebanyak akan terjejas. Bukan Mas tak nak keluar dari BSM tu tapi kalau pergi bahagian lain tapi jaga boss yang gred sama lebih baik Mas jaga boss di BSM ni je. Kalau dapat jaga boss yang lebih tinggi pangkatnya, Mas nak lah jugak berubah angin. 

Takpelah buat masa ni Mas bersabar je, lagi pun Mas kembali jaga boss yang dulu. Dah biasa dengan dia jadi takdelah masalah nak bekerjasama tu, dah tahu rentak dia camne. Buat masa ni Mas cuba dulu pujuk hati yang terluka, walau memang dah tak seronok kerja di BSM ni. Tapi demi cari rezeki Mas kena ketepikan semua tu!

pejabat sekarang di aras 9


Moga lepas ni ada rezeki yang lebih baik untuk Mas, moga ada peluang bertugas di tempat lain yang lebih bagus. Mas sayangkan BSM ni, 16 tahun bukan masa yang sekejap tau. Tapi bila boss dah buat kita camtu, rasa mood nak terus berkhidmat di BSM ni dah sedikit hilang. Cuma setakat ni Mas bertahan dulu, demi kerjaya Mas. 

1 ulasan:

  1. Sama ngan SA..end of June nanti kena kukar dept and jaga boss ppuan plak...sabar jer la hati..x pernah jaga boss ppuan

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com