Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 24 Jun 2019

S Great Grain : Menu sarapan dan diet sihat

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa mesti korang dah baca entri yang Mas kongsi pasal Surya S Great Grain, minuman kesihatan berkhasiat. Kali ni Mas nak kongsi pulak review Mas amalkan minum S Great Grain ni sebagai sarapan sihat dan sebagai menu sahur sepanjang berpuasa hari tu. 



Jom sarapan dengan S Great Grain
Bila dah habis bulan puasa, Mas tetap amalkan minum S Great Grain untuk kekalkan berat badan. Yelah sepanjang bulan raya kan banyak open house dan jemputan makan² dari kawan², jadi untuk elakkan terlebih makan Mas akan ambil secawan S Great Grain sebagai sarapan setiap pagi. 

Kandungan serat yang tinggi di dalamnya mampu buat Mas kekal kenyang lebih lama, jadi bila nak makan kat open house tu memang tak lalu sangat sebab perut rasa penuh je. Kalau tak makan sangat pun boleh kenyang tau sehingga waktu petang! 


Kekal bertenaga sepanjang puasa
Kalau berpuasa Mas memang jarang bersahur dengan makanan berat, dah biasa minum air kosong dan makan 3 ulas kurma je. Tapi sejak Mas tahu S Great Grain ni bagus dijadikan menu bersahur, terus Mas amalkan. Kandungan 18 jenis bijirin dan 5 bahan istimewa di dalamnya mampu membuat Mas kenyang lebih lama sepanjang berpuasa. Pastu badan rasa lebih bertenaga dan kurang rasa letih. 

Lagi pun ia mudah disediakan, sebab itulah ianya menu sahur yang sangat sesuai. Hanya perlu bancuh dengan segelas air suam, dah boleh terus diminum. Rasanya jugak sedap dan  berbau wangi, serta tinggi kandungan protein!


Selain sebagai menu berkhasiat semasa sahur, S Great Grain jugak sesuai untuk Mas yang berdiet ni. 18 jenis bijirin di dalamnya merupakan sumber serabut diet dan dapat membantu pengurusan berat badan yang sihat. Haaa terbukti ianya membantu Mas turunkan berat badan semasa puasa hari tu sebanyak 6kg!

Haaa untuk korang yang terlebih makan di bulan raya ni pastu nak diet semula, Mas sarankan sangat minum Surya S Great Grain. Memang bagus sebab ianya mengandungi kebaikan 18 jenis bijirin sebagai sumber serabut diet dan kebaikan 5 jenis bahan istimewa sebagai sumber antioksidan, sedap dan berkhasiat tau!



Jadi cepat² korang pergi beli Surya S Great Grain ni, ia boleh didapati di semua butik Himalaya dan Watsons serta nak beli online di Shopee pun boleh. Untuk maklumat lanjut dan promosi terkini pulak boleh layari laman sosial Surya Malaysia.

Facebook: Surya Malaysia
Instagram: Surya Malaysia

3 ulasan:

  1. Dura pn la ni puasa sahur SGG ni je.. senang pun senang, sedap lak tu☺️

    BalasPadam
  2. Surya SGG ni memang mengenyangkan, sesuai untuk nak berdiet kan.

    BalasPadam
  3. Menggoda pinky-pinky dia tu..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com