Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 14 Oktober 2019

Gegar Vaganza 6 : Minggu Pertama

Assalamualaikum...(^ ^)

Gegar Vaganza kembali mengegar!


Haaa inilah satu-satunya program hiburan yang Mas tak pernah ketinggalan untuk tengok, memang Mas suka. Masa inilah kita boleh tengok artis² yang pernah popular suatu ketika dulu kembali menyanyi, terubat jugak rindu nak dengar suara mereka. Manalah tau lepas GV ni rezeki mereka untuk buat lagu baru atau album baru akan ada kan?

Pastu tahun ni Mas suka jugak dengan pemilihan penaja utama, haaa barulah aman nak tengok  konsert dari mula hingga akhir. Kalau tak asyik ada je penaja nak buat promo produk dia, kalau sekejap tak apa tapi meleret². Baguslah Astro pilih penaja yang tak kontroversi sangat, lagi pun kalau dah orang suka GV ni mesti rating akan naik jugak kan?

Berbalik pada artis² yang bertanding, seperti biasa minggu pertama tiada cabaran sangat. Ia umpama sesi memanaskan vokal je, cari balik rentak dan keserasian suara tu. Dapatlah dengar mereka nyanyikan semula lagu popular mereka suatu masa dulu, fuhhh mengimbau kenangan sungguh. Ada yang suaranya masih mantap iaitu Sham Visa, umpama rakaman dalam kaset je. Memang mengamit memori betul lagu Dalam Gerimis yang dia dendangkan tu, maintain camtu je suara. 

Lagi satu yang power vokalnya ialah Jatt, fuhhh mantap betul. Walaupun dah berumur 63 tahun tapi dia masih boleh beri persembahan yang bertenaga. Sampai kan juri Dato' Ramli MS mintak dia belanja satu lagu lagilah! 

Haaa jadi dua² ni memang calon favourite Mas, ada peluang untuk kekal hingga ke pentas akhir. Pastu Wann pun masih sedap jugak vokal dia, cuma perlu dimantapkan lagi. Calon juara Mas masih belum nampak lagi di minggu pertama ni, kena tunggu mereka keluar dari zon selesa dan nyanyikan lagu yang betul² menguji vokal. Masa tu barulah boleh nampak siapa yang konsisten!


Penyanyi² lain pun bagus jugak, mampu bagi saingan jika terus usaha. Pastu seperti biasa minggu pertama tiada penyingkiran, semua 13 peserta bakal berentap di minggu kedua dengan tema Carma iaitu lagu Cari Makan. Mereka akan nyanyikan lagu² yang pernah popular suatu masa dulu dan dalam erti kata lain lagu buat duitlah. Ada peserta yang dapat lagu sendiri dan ada yang dapat lagu artis lain, jadi harap semuanya dapat berikan persembahan mantap walaupun nyanyi lagu sendiri. 

Ini lagu untuk konsert kedua:
Jatt | Dulu & Sekarang (Black Dog Bone)
Wann | Lamunan Hati (Wann)
Sham | Visa Untukmu Selamanya (Visa)
One Nation Emcees | Raja Gelek (One Nation Emcess)
Naqiu Boboy | Meraung (New Boyz)
Kool | Kau dan Aku (Ning Baizura)
Mazleela | Apa Khabarmu Disana (Ramlah Ram)
Nurfatima | Terlalu Cinta (Rossa)
Norshila Amin | Kad Ucapanmu (Norshila Amin)
Ameer Sofaz | Dan Bila Esok (Sofaz)
Hady Mirza | Demi Cinta (Ezad Lazim)
Roy | Jerat (Harvey Malaiholo)
Feeza | Cinta Tersimpul Rapi (Anis Suraya)

2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com