terkini dan sensasi

Isnin, 25 November 2019

Gegar Vaganza 6 : Minggu Ke-7

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa memang buat kejutan betul Astro semalam, pertama kalinya Gegar Vaganza dilanjutkan hingga ke 11 minggu. Nampaknya acah² jelah konsert suku akhir minggu lepas, saja bikin panas! Pastu penyingkiran memang takde tapi suspen jugaklah bila hanya 6 peserta dapat lagu, lagi 3 bakal disingkirkan. Namun semuanya selamat dan bakal berentap lagi 3 minggu sebelum ke konsert akhir.


Untuk minggu ke-7 ni, Hardy Mirza menjadi pilihan juri untuk mendapat markah tertinggi. Bagi Mas persembahan dia biasa² je, cuma dia berjaya mencuri hati juri apabila membawa lagu Jatuh Bangun tu dengan caranya tersendiri. Haaa Mas puji bab tu, takdelah terikut sangat penyanyi asal.

Pilihan Mas pulak tetap Naqiu, suara dia memang tak dinafikan power giler masa nyanyikan lagu Rampas. Satu lagi dia sangat berbakat, jadi apa saja yang dia persembahkan nampak bagus. Jadi dia tak boleh siakan semua tu dan rasa sangat selesa, dia perlu buat yang lebih baik.


Peserta yang agak goyah pulak bagi Mas adalah Wann dan Sham Visa, nampak kelemahan mereka di persembahan minggu lepas. Wann tu bagi Mas boleh menyanyi dan suara dia unik, cuma dia kena pandai kawal suara mengikut kesesuaian lagu. Sham Visa pulak kena nyanyikan lagu yang lebih mencabar sebab vokal dia best, ni asyik dapat lagu balada je.

Untuk konsert minggu ke-8, inilah lagu² yang bakal 9 peserta nyanyikan. Minggu depan takde tema tau, yelah sebab mengejut kan tetiba bersambung lagi 3 minggu sebelum final.

Jatt | Sejuta Wajah (Sweet Charity)
One Nation Emcees | Anak (Carefree)
Naqiu | Percayalah (Dato' Sri Siti Nurhaliza)
Roy | Seniman Menangis (Ismail Haron)
Norshila Amin | Samar Bayangan (Nicky Astria)
Hady Mirza | Malaikat (Hazama)
Nurfatima | Cobalah Untuk Setia (Kris Dayanti)
Sham Visa | Separuh Aku (Noah)
Wann | Wajah Rahsia Hati (Fauziah Dato' Ahmad Daud)

2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com