terkini dan sensasi

Rabu, 20 November 2019

Tahniah Harimau Malaya!

Assalamualaikum...(^ ^)

Rasanya belum terlebat untuk Mas ucapkan tahniah kepada pasukan Harimau Malaya atas kemenangan ke atas Indonesia Selasa lepas. Ini kemenangan berganda selepas kalahkan Thailand minggu lepas. 


Walaupun corak permainan semua pemain tidak sebaik semasa perlawanan dengan Thailand tapi Mas boleh nampak mereka berusaha untuk menang. Rezeki sepakan percuma dari Safawi membuahkan hasil, fuhhh masa tu dah lega sebab ada 1 gol. 

Namun minit² seterusnya agak mendebarkan bila penjaga gol banyak buat silap di gawang gol. Hampir² Indonesia dapat melolosi gol kita, tapi nasiblah ada pemain lain yang dapat tepis bola. Pastu lagi satu yang debar bila pihak lawan dapat sepakan penalti, haishhh masa tu dah ada rasa kecewa sikit! Haaa tapi tak gol, berjaya ditangkap oleh penjaga gol. Masa tu memang Mas puji penjaga gol ni, berjaya jugak dia selamatkan gawang dari dibolosi. 


Alhamdulillah bila Malaysia dapat gol kedua Mas dah rasa lega, walaupun debar jugak nak tunggu wisel penamat. Macam² boleh berlaku kan? Dengan 2 kemenangan ni, Malaysia berada di tangga kedua dengan 9 mata. Harap perlawanan lepas ni mereka berjaya lagi tambah mata untuk layak ke Piala Dunia 2022. Moga ada rezeki Harimau Malaya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com