terkini dan sensasi

Khamis, 13 Mei 2021

Hari Raya PKP 3.0

Assalamualaikum...(^ ^)

Selamat Hari Raya Aidilfitri!


Alhamdulillah, walau dalam keadaan negara kita dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan namun kita masih dapat meraikan Hari Raya tahun 2021. Tahun ni merupakan kali kedua kita beraya dalam suasana PKP, jadi mesti dah biasa kan dengan keadaan tu. Pastinya korang ada cara tersendiri nak cipta kenangan indah untuk Aidilfitri 2021 ni!

Macam Mas tetap rasa suasana raya tu walaupun tahun ni kali kedua tak dapat balik kampung, yelah tak kan nak bersedih kan? Kena gembira demi anak² sebab merekalah paling seronok nak sambut raya walaupun hanya di rumah. 

Dua hari sebelum raya Mas dah siap kemas rumah, pasang lampu lip lap dan pasang pelita. Malam raya pulak isi kuih dalam balang dan masak juadah raya, tahun ni macam tahun lepas Mas buat Rendang Daging Kerbau dan beli ketupat palas frozen je. 



Pagi 1 Syawal pulak lepas solat raya dan sesi bermaafan kami bergambar jelah, tahun ni ada 4 versi gambar raya. Ada dalam rumah, kat taman mini, kat depan rumah dan kat jalan dalam taman kami. Pastu lepas Zohor kami pergi ronda² ke Cyberjaya dan bergambar pulak kat taman. Dah penat bergambar, ronda² pulak kat DPulze Cyberjaya tu. Haaa itu sajalah, janji penuh aktiviti kami pada 1 Syawal.



Tema baju raya pulak memang last minit pilih, kebetulan Mas berkenan dekat kebaya merah ni masa jualan bazar raya kat KKM. Kebaya tu ada bunga² warna baby blue, terus cadang baju raya husband dan Arfan warna tu. Untuk kakak Atikah, Airis dan Aiyra kenalah ikut mama, warna merah menyala! 

Haaa itu sajalah aktiviti raya pertama kami, walau tak boleh ziarah tetap ada kenangan indah dicipta. Yang penting kami gembira dan anak² gembira, barulah raya kan? Esok raya kedua memang duduk di rumah je sebab husband kerja! 




Moga raya tahun hadapan kita dah bebas dari wabak Covid-19 dan dapat sambut raya di kampung halam masing²!

3 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com