terkini dan sensasi

Selasa, 12 April 2011

patin Temerloh RM13,000!

Assalamualaikum...(^ ^)

bila baca berita ini memang ramai yang terkejut kan? Mas yang anak jati Temerloh ni pun terkejut jugak! tak pernah pulak makan ikan patin sampai kena ratusan ringgit... tapi sebenarnya memang ada harga ikan patin yang mencecah sampai ratusan ringgit seekor... ikan patin ni adalah patin liar yang ditangkap sendiri oleh nelayan di sungai Pahang! memang ikan patin liar seperti patin buah dan patin muncung ni sukar diperolehi!

         
bagi kes yang berlaku kat Temerloh ni bagi pendapat Mas memang pemilik kedai tu salah sebenarnya kerana tidak mempamerkan tanda harga! pemilik kedai tak boleh anggap semua pelanggan tahu harga sebenar seketul ikan patin tu... pastu pemilik kedai juga tak beritahu pada pelanggan yang ikan tersebut adalah ikan patin liar yang harganya agak mahal! bayangkan orang luar yang tak pernah tahu pasal ikan patin, tiba2 makan kena pulak harga macam tu mestilah terkejut dan tak puas hati kan?

jadi Mas nak bagi tips sikit kat kawan2 yang teringin nak makan ikan patin kat Temerloh ni, sebelum makan tu tanyalah dulu berapa harga seketul ikan itu! macam Mas lah bila singgah makan gulai tempoyak ikan patin kat mana2 kedai makan mesti Mas akan tanya dulu harga seketul ikan patin tu... sebab ikan patin ni harganya akan berubah2 mengikut harga pasaran semasa... kalau berat mulut nak bertanya tak pasal2 pulak Mas kena bayar ratusan ringgit nanti... huhuhuhu... tak mampu akak!

nak cuba resepi Gulai Tempoyak Ikan Patin versi Temerloh 
sila klik sini... hehehehehe (promosilah sikit kan??)

26 ulasan:

  1. giler tol harga sampai rm13k...hohoho

    BalasPadam
  2. Salam...
    uh walaupun depan umah bela ikan patin ..dan org perak terkenal dengan makan ikan patin gulai tempoyak .. malangnya saya tak begitu ...

    BalasPadam
  3. tak penah pun merasa ikan patin ni. sedap ke?

    BalasPadam
  4. naseb baeklah sy nie tak makan ikan sungai...
    selamat...



    ape bakat anda ???
    http://solomolo.blogspot.com/2011/04/segmen-kalau-aku-ada-bakat-aku-nak-jadi.html

    BalasPadam
  5. mujur la kayrul bukan penggemar ikan patin nie...

    BalasPadam
  6. norma;
    tulah...Mas pun tak percaya sampai mahal camtu!

    BalasPadam
  7. hasrul;
    laaa...ye ke?
    rugilah tak makan...sedap tau!

    BalasPadam
  8. najwa;
    cubalah rasa...
    bagi Mas memang sedap!

    BalasPadam
  9. solo molo;
    heheeheehee...selamat!!

    BalasPadam
  10. shah-kayrul;
    alah...rugilah!
    sedap tau, especially gulai tempoyak!

    BalasPadam
  11. ehemm..ehem...biasalahh...name pon patin..kekekekekek

    BalasPadam
  12. thanks for the tips....

    tergezut jugak baca pasal ni...

    huisyy....

    bila2 felee meh lawat belog saia...

    (^__^)/

    http://sarahsayuri.blogspot.com/

    BalasPadam
  13. kak Es dah terkena time study dulu. Tak tanya..main ambik je
    Ha ko!! dah RM10 seketul!!
    belum minum air pun huhuhu

    BalasPadam
  14. dah la peberet i tu ;)
    ari2 makan pun xpe, sedapppp..

    tapi hrga dia tu mmg leh pengsan..
    nak gadai jam tgn pun x lepas..

    BalasPadam
  15. fatin;
    betul tu!
    tapi bg yg tak tahu mmg terkejut kan?

    BalasPadam
  16. sarah;
    ok! sharing is caring kan?
    nanti mas singgah blog awk ye..

    BalasPadam
  17. odydodif;
    mmg boleh kaya kalau berniaga ikan patin ni...

    BalasPadam
  18. kak Es;
    ooo ye ke?
    Mas mmg tak pernah terkena sbb setiap kali nak mkn mesti tanya dulu harga seketul...tapi mmg ada yg cecah smpai RM70 ke RM80 seketul!

    BalasPadam
  19. ujang;
    sila jgn terkejut ye...
    mmg benar belaka! hehehehe

    BalasPadam
  20. pinky;
    hehehehe...samalah kita, Mas pun suka! hari2 mkn pun takpe...

    BalasPadam
  21. memang tak patut...tak halal rezeki buat org mcm tu..

    BalasPadam
  22. ija;
    hurmmm...mungkin betul harga tu macam tu sbb yg makannya ramai kan?

    BalasPadam
  23. toke kedai tu macam saja tak nak bagitau pelanggan dia jer...

    nak ambik kesempatan la tu

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com