terkini dan sensasi

Khamis, 14 Julai 2011

Dah arahan, ikut sajalah!

Assalamualaikum...(^ ^)


Bukan mudah jadi PA ni, selalu jadi orang perantaraan antara pegawai dengan bos. Kadang² tu bila tak puas hati dengan arahan bos, PA jugaklah yang jadi mangsa untuk dengar bebelan mereka. Bila suruh cakap sendiri dengan bos tak berani, tapi dok bising kat Mas!

Geram pun ada, kalau bos dah arahkan tu ikut sajalah. Mungkin bos lebih percayakan dia untuk laksanakan tugas itu, bukankah itu satu penghormatan bila diberi kepercayaan sebegitu. Nanti kalau bos tak suruh, mulalah kata bos tak nampak kelebihan dia.

Jadi kalau kita telah diamanahkan atau diarahkan menjalankan satu tugas, laksanakan saja dengan hati terbuka. Dari situlah kita boleh belajar di mana kekuatan dan kelebihan kita, jangan asyik nak mengeluh dan bilang tak tahu je bila disuruh.

Tak salah mencuba kan? Itu namanya belajar dari kesilapan.

10 ulasan:

  1. sis, kami yg menurut perintah

    BalasPadam
  2. bagi kerja salah, tak bagi kerja salah,

    takutnya nak kerja nanti kak. macam nak jadi budak kecik sentiasa je. hukhuk

    BalasPadam
  3. mmg susah gak jadi PA ni ..kdg byk kerja pa dr bos kwkwk..sabar ye sis

    BalasPadam
  4. keja ngan manusia mmg mmg byk ragamnyer....sabaq jer la...ni pangkat adek ke kakak ek???

    BalasPadam
  5. betul kak mas, walau keja PA ni nmpak senang dok dpan pc je dri awl msuk keja smpai blk tpi mcm kak mas ckp tu la.. kte org perantaraan ngan boss, kemana dia prgi kna amik tau..kekadang guest dri luar pn xfhm

    BalasPadam
  6. ala malunyeee salah tajuk... nasib kak mas perasan...-.-'

    BalasPadam
  7. PA akan rs dunia ni indah kalau dpt bos yg sgt besh .. tp akan jd cm dlm Utan kalau dpt bos cm ampeh .. huhu tui dak ?

    BalasPadam
  8. itu nama org tak prnah b'syukur.. kan kan

    BalasPadam
  9. bab membebel tu yg buat telinga sakit kan, mas!!

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com