terkini dan sensasi

Sabtu, 7 Januari 2012

Belajar buat sendiri

Assalamualaikum...(^ ^)

Dari sekaranglah Mas ajar sedikit demi sedikit agar mereka boleh belajar buat sendiri. Kalau tak sampai bila mereka nak pandai dan harapkan mama saja. 

Mula² Mas ajar yang mudah dulu seperti lipat baju sendiri, kemas bilik sendiri dan jemur baju sendiri. Alhamdulilah, mereka boleh buat segalanya. Tapi kena suruh banyak kali, baru buat. Atikah memang takde masalah, dia tak pernah malas kalau disuruh. Tapi Arfan susah sikit, biasalah budak lelaki kan? 

Tapi takpelah biar mereka belajar perlahan-lahan. Lama kelamaan akan biasa dengan rutin itu.

Nanti dah besar sikit boleh belajar basuh baju sekolah sendiri pulak.


5 ulasan:

  1. bagus2 mendidik dari awal, senang bila dah meningkat besar nanti. budak lelaki biasa lah kak, mmg ada degil sikit. tak dinafikan

    BalasPadam
  2. bgusla kak

    dlu mak sokmo marah buat

    skng kemalasan lg berganda

    da besa pon degil

    BalasPadam
  3. Dulu saya, sabtu ahad, adik beradik dapat tugas masing2. saya selalu kena basuh jamban.. pastu siang bawang tuk mama masak..

    BalasPadam
  4. huuu
    bagus la akak :)
    berdikari ni bagus diajar dr kecil :))

    BalasPadam
  5. mak saya kata anak perempuan mudah nk didik. hehe. anak laki keras sikit.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com