terkini dan sensasi

Sabtu, 11 Februari 2012

Wang emas, Wang emas!

Assalamualaikum...(^ ^)


Rasa sedikit jakun bila tengok duit 50 sen baru tu, cantik! Dah macam duit emas zaman dulu kala. Wang emas, wang emas, macam cerita Ali Baba! 

Cuba tengok gambar tu, bila dibandingkan memang nampak kecil duit 50 sen barudan reka bentuk ia lebih cantik dari syiling lama. Tapi walaupun cantik rasanya ia boleh mengelirukan kita, kalau tak tengok betul² takut terbagi duit yang salah pulak. Dah dekat nak sama dengan duit 20 sen, cuma kalau tengok ukurannya ia lebih kecil dari duit 20 sen. Jadi kalau nak bayar 20 sen kena tengok betul², takut terbagi 50 sen pulak!

Tapi nasib warnanya emas, takdelah keliru sangat.

Lepas ni tabung duit 50 sen Mas akan dipenuhi wang emas, hehehee!

13 ulasan:

  1. br dpt 10 sen br

    lom tgk y lain scre live lg

    BalasPadam
  2. lebih nipis dan lebih ringan... cut cost katanya... huhu

    BalasPadam
  3. tak aci... kak liza belum tengok lagilah mas.

    BalasPadam
  4. hihiih. adik pn sama kak. jadi jakun sat tgk duit baru tu. ehehe. :P

    BalasPadam
  5. hihiih. adik pn sama kak. jadi jakun sat tgk duit baru tu. ehehe. :P

    BalasPadam
  6. atok tak jumpo laie duit syiling yang lain2

    BalasPadam
  7. @Iffah Afeefah
    akak pun sama, baru dapat 50 sen ni!

    BalasPadam
  8. @delarocha
    betul tu! dah macam duit emas zaman dulu kala je..

    BalasPadam
  9. @Liza @ Adzriel AB
    takpe kak, nanti dapatlah tu! Mas pun baru dapat satu ni..

    BalasPadam
  10. @Suhami Ahmad
    kita pun baru jumpa 50 sen ni, yang lain belum lagi..

    BalasPadam
  11. geram tgk syiling baru !! :) suka. sayang nak guna. hehe

    BalasPadam
  12. itula pasal. 20 sen baru pun sama warna. saiz pun lebih kurang. kena cek dulu sebelm bagi kat sape2

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com