Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 9 Ogos 2012

20 Ramadhan

Assalamualaikum...(^ ^)


Alhamdulillah, hari ni dah masuk 20 Ramadhan. Sekejap je masa berlalu, lagi seminggu lebih kita akan menyambut Hari Raya. Mas syukur sangat sebab setakat ni Mas dapat menyempurnakan ibadah puasa selama 20 hari, harap dapat puasa penuh. Setakat ni Mas takde alahan apa² masa berpuasa, kandungan pun sihat.

Mengenai persiapan raya, dah hampir sempurna. Baju raya anak² dah siap beli dah, itu yang paling penting sebab mereka memang teruja nak raya. Baju raya Mas dan husband masih belum beli lagi, hujung minggu baru pergi cari.

Mood raya dah makin terasa!  Mana taknya, tiap² hari memandu pergi kerja dalam kereta mesti dengar lagu raya berkumandang di radio. Masa tu jugak rasa nak memandu balik ke kampung, hehehee!

Tapi yang tak syoknya kemungkinan raya tahun ni Mas akan balik kampung dengan anak² dulu, terpaksalah mak buyung memandu sendiri. Husband belum tahu lagi dapat ke tak cuti raya sebab dia baru bertukar ke balai baru. Kalau dapat pun mungkin malam raya baru dia balik, pastu raya pertama petang dah kena balik bertugas semula. Nak buat camne, itulah rutin tugas seorang anggota bomba.

Oleh kerana mood raya dah terlebih, malam ni nak masukkan duit raya dalam sampul.

7 ulasan:

  1. yeah nk duit raye dr akk la

    #tetibe

    BalasPadam
  2. assalamualaikum mas...wah !!! sukanya nak rayakan lagi bestnya nak juga duit raya tu..hehehehe...:)

    BalasPadam
  3. utk baby Ammar kasik lebih skit ok mak teh...hehehehe =))

    BalasPadam
  4. tu la...sekelip mata je dah nak habis puasa! selamat bersahur esok kak ! :D

    BalasPadam
  5. amboi..awalnye da siapkan angpau raya yer...
    persiapan yang terancang...hehehehe

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com