mrs secretary

Rabu, 24 September 2014

Naik harga

Assalamualaikum...(^ ^)

Barang naik harga!
Kita pun rasa nak naik angin kan?


Sekarang memang mendadak betul barang naik harga. Macam baru semalam beli dengan harga murah sekali hari ni tengok dah harga baru, lebih mahal pulak tu. Memang sangat terasa dan agak membebankan terutama barang yang dibeli tu keperluan anak² dan barang keperluan harian.

Macam semalam, Mas nak beli susu Airis. Minggu lepas beli satu pek susu S26 600 gram baru RM29, sekali semalam tengok harga dah naik ke RM31.80. Wahhh makin mahal, dahlah 1 pek 600 gram tu seminggu je Airis boleh habiskan. Parah mama dia camni. Tapi parah camne pun tetap kena belikan, kalau tak camne anak nak menyusu.

Pastu pagi tadi nak beli roti gardenia yang 70 sen tu. Sekali anak Mas beli dia cakap "Mama dah naik hargalah roti tu, 80 sen dah sekarang." Fuhhh cepat betul naik harga lepas laksana GST ni, kalau saiz roti pun bertambah besar takpelah tapi sama saiz je.

Tapi itulah, walau kita bising dan tak puas hati camne pun dengan kenaikan harga barang ni kita tetap kena beli jugak. Dah semuanya barang keperluan, cuma kita perlu pandai cari kedai atau pasaraya yang jual dengan harga lebih murah. Yang pastinya beli waktu pasaraya buat sale. Biasanya harga lebih murah berbanding biasa, baru tak rasa terbeban sangat!

2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com