terkini dan sensasi

Sabtu, 11 Oktober 2014

Nasi Arab dan Daging Goreng

Assalamualaikum...(^ ^)

Lama rasanya tak kongsi menu masakan kat sini. Hari ni Mas kongsikan cubaan memasak Nasi Arab.


Semalam kat pejabat ada orang jual rempah buat Nasi Arab ni. Sebagai pengemar nasi tu Mas pun belilah satu pek yang dijual dengan harga RM15. Dalam tu ada beras basmathi, bahan tumis dan rempah. Satu pek boleh makan dalam 5 ke 7 orang.

Dalam tu jugak ada disertakan resepi Nasi Arab Mandy Kambing dan Mandy Ayam, resepi Sos Harrah, resepi Salad Arab dan resepi Sos Yugort. Memang cukup lengkap untuk hidangan yang sempurna. Tapi Mas tak buatlah hidangan yang lengkap camni, Mas buat yang mudah je.

Mas masak nasi ikut resepi yang disediakan. Pastu memandangkan daging korban banyak lagi, Mas buat Daging Goreng je. Tapi daging Mas perap dulu dengan rempah nasi tu, sedap. Teringin jugak nak buat Sos Harrah tapi bahan takde, nanti boleh cuba buat.


Inilah hasilnya, sangat senang dan mudah. Pastu kena berani mencuba, kalau tak jadi jangan putus asa. Kalau menjadi memang satu bonus dan kepuasan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com