mrs secretary

Khamis, 30 Oktober 2014

Pengasuh kejam

Assalamualaikum...(^ ^)


Tergamam tak terkata bila tengok gambar ni dalam surat khabar. Terbayang wajah anak sendiri yang masih kecil, sedih!

Mesti hancur luluh hati si ibu bila lihat anaknya diperlakukan sebegini. Anak yang dijaga dari kecil hingga besar diikat seumpama mengikat lembu je. Apalah perasan si pengasuh ni bila dia buat begini pada anak orang, anak yang diasuhnya saban hari. Tidak ke dia rasa anak tu dah seperti anak sendiri, tidak ke dia terbayang apa dia rasa kalau anak dia pulak diperlakukan seperti ini.

Pengasuh kejam! Itu saja yang boleh Mas katakan. Dahlah apa yang kau makan hari² adalah duit dari rezeki kau mengasuh anak tu, halal ke kau rasa sedangkan kau mengasuh anak orang macam menjaga haiwan. Orang macam ni kalau dapat kat Mas memang ikat dia pulak kat pokok yang ada kerengga. Biar dia rasa sakitnya seperti yang anak kecil tu rasa, sangat geram!

Wahai para pengasuh.
Anak ini amanah Allah, pohonlah jaga mereka dengan sebaik²nya. Jangan dera mental dan fizikal mereka. Mereka nak membesar, nakal dan lasak tu lumrah. Jangan pulak sikap mereka itu nak dijadikan alasan untuk kamu mendera mereka. 

Moga anak ini, anak² Mas dan anak² yang di bawah jagaan pengasuh dilindungi oleh Allah SWT. 

2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com