Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 4 Disember 2014

Kursus Pengurusan Stress

Assalamualaikum...(^ ^)


Semalam Mas sertai Kursus Pengurusan Stress anjuran Unit Kaunseling di KKM ni. Kursus yang Mas hadiri ni berbeza dengan kursus lain, tiada sesi ceramah yang panjang berjela yang buat kita mengantuk. Sepanjang kursus hanya dipenuhi dengan aktiviti senaman dan aerobik, sangat seronok!

Dalam kursus ni diajar cara menangani stress yang paling berkesan iaitu dengan senaman. Melalui senaman yang betul dan kita seronok melakukannya memang bagus untuk buang segala stress. Di samping stress hilang badan kita jugak akan sihat!

Instructor tersebut turut ajar teknik aerobik yang mudah untuk dilakukan di rumah, pastu teknik senaman menggunakan kerusi untuk menguatkan kaki dan mencantikkan pinggul. Kami diajar jugak teknik senaman untuk memecahkan lemak² di lengan, peha dan perut. Memang sangat bagus dan berkesan teknik² tersebut jika kita amalkan selalu.

Mas tak bolehlah nak tunjukkan gambar kat sini, tapi kawan² boleh google atau tengok di youtube teknik² senaman ni. Memang elok kita hilangkan stress dengan senaman dari kita buat perkara yang mendatangkan kemudaratan.

2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com