Terkini dan Sensasi

Jumaat, 3 Julai 2015

Juadah mudah untuk berbuka

Assalamualaikum...(^ ^)

Ramai kawan² tanya Mas, sempat ke masak lepas balik kerja. Dahlah Mas selalu sampai rumah lewat. Mas jawap, sempat je! Janji masak juadah yang mudah untuk berbuka. 

Juadah mudah untuk berbuka
Seperti biasa Mas, suami dan anak² memang suka makan yang ringkas je. Sebab yang mudah itulah lebih menyelerakan, kalau kena selera boleh bertambah 2-3 pinggan nasi.

Juadah mudah yang jadi pilihan sudah tentu masak sambal atau goreng². Selain sedap ia mudah disediakan, sesuai dengan Mas yang balik lewat dan masa masak pun terhad.


Ini juadah berbuka semalam, siap dalam masa 1 jam. Sup Ayam, Sambal Tumis Nenas dan Cekodok Ikan Bilis. Cukup memikat selera dan yang pastinya anak² suka. 

Jadi takde alasan tak sempat masak, cuma sediakan yang mudah dan sedap!

7 ulasan:

  1. sama la kita,sue kekadang sampai umah dah 630,so masak yang simple2 je dan mudah,asal boleh makan dah la kan? sib baik husband tak cerewet ,tak kisah pun...

    BalasPadam
  2. simple, cepat dan sedap..kenyang perut senang hati :)

    BalasPadam
  3. Tiap kali mesti sempat buat desert @ makanan tambahan.. kuih muih..perghh

    BalasPadam
  4. sambal tumis nenas tu mmg rare.. saya nak cuba :D

    BalasPadam
  5. First time dgr resepi sambal nanas rasa dia mcmne ye.... Kdng2 yg simple tu blh buat b'tambah2 selera....;-)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com