Terkini dan Sensasi

Isnin, 23 November 2015

Gegar Vaganza 2 : Minggu Keenam

Assalamualaikum...(^ ^)

Semakin sengit pertandingan para peserta di Gegar Vaganza 2. Minggu ke-7 nanti hanya 7 peserta sahaja yang tinggal setelah Nizam Laksamana tersingkir pada minggu ini. Ternyata kekuatan vokalnya tidak mampu membuatkan dia bertahan hingga ke minggu terakhir. Mungkin persembahannya yang kurang menyengat tidak mampu memikat hati juri. 


Pada awal konsert minggu ini memang gimik GV2 menjadi bila penonton ingatkan Kak Engku dan Salih Yaakob yang akan jadi pengacara. Mas pun dah rasa tak seronok sebab hanya Nabil dan Jihan yang layak mengacarakan GV2 ni. Tapi bila kepulangan mereka diumumkan terus dewan kembali gamat, barulah bergegar konsert Gegar Vaganza. Hehehee!

Dengan tema lagu Kenangan Terindah semua peserta memberikan persembahan terbaik tetapi yang menjadi pilihan Mas pada minggu ke-6 ialah persembahan Faradhiya. Dia menyanyikan lagu Di Mana Kan Kucari Ganti dengan penuh penghayatan dan gayanya yang tersendiri. Walaupun melodi dan rentak lagu diubah sedikit tetapi cara dia menyanyikan lagu itu tetap memukau. Vokal jangan cakaplah, memang mantap menyengat!


Lagu minggu ke-7 lebih menarik iaitu dengan tema Rock Dangdut. Wahhh memang tak sabar nak tengok peserta yang tak pernah menyanyi genre muzik ni beraksi. Inilah pilihan lagu² untuk mereka. 

Siti Nordiana | Secangkir Madu Merah (Amelina & Sheeda)
Ezad Lazim | Nakal (Gigi)
Faradhiya | Enter Sandman (Metallica)
Nassier Wahab | Camelia 2 (Ebiet G. Ade)
Haiza | Kopi Dangdut (Fahmi Shahab)
Acong Sweetchild | Hilang Naluri (Once)
Azian Mazwan Safuan | Ini Rindu (Farid Hajra feat Lucky Resha)

Perghh Faradhiya akan nyanyi lagu Metallica, mesti hebat persembahan dia. Jangan lupa tonton tau!

2 ulasan:

  1. malam td tak tengok sampai habis.. sebab mengantuk sangat huhu

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com