terkini dan sensasi

Khamis, 19 November 2015

Tidak janjikan hadiah mahal

Assalamualaikum...(^ ^)

Selepas Atikah dapat keputusan cemerlang dalam UPSR ramai jugak kawan² bertanya apa hadiah Mas belikan untuk dia. Ada jugak yang beranggapan pasti hadiah mahal yang Mas janjikan. Maklumlah anak sulung dan dapat 5A pulak tu. Itulah tanggapan setiap orang, kita tak boleh nak halang kan?


Tapi sejujurnya memang Mas dan husband tak janjikan apa² hadiah untuk dia, baik mahal atau pun murah. Apa yang kami mahu dia dapat keputusan yang baik yang boleh janjikan masa depan yang cerah untuk dia. 

Hadiah memang kami bagi jugak tapi selepas dah tahu keputusan dan kami belikan apa yang dia mahu. Mas bagi hadiah bukan sebab dia dapat 5A sahaja tapi sebagai penghargaan atas usaha keras dia selama ini. Kalau dia tak dapat satu A sekali pun Mas tetap akan bagi hadiah jugak.


Inilah hadiah yang jadi pilihan Atikah, dah lama dia nak beli monopoly set ni. Minat sangat dengan permainan ni, moga² jadi businesswoman nanti!

Jadi tak salah nak bagi hadiah sebagai bonus dan penghargaan atas kecemerlangan anak² cuma biarlah berpada. Jangan terlalu janjikan dengan kemewahan! Cukuplah hadiah yang boleh buat dia gembira dan rasa disayangi serta dihargai.

4 ulasan:

  1. assalamualaikum mas...mmg best kalau main permainan ini...:)

    BalasPadam
  2. nanti die rasa dihargai pastu makin semangat nak belajar..tahniah kak

    BalasPadam
  3. betul tu..dulu sy mintak VCD je..hehe..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com