Terkini dan Sensasi

Isnin, 16 November 2015

Gegar Vaganza 2 :Minggu Kelima

Assalamualaikum...(^ ^)

Dah masuk minggu kelima program Gegar Vaganza 2. Mas memang ikuti konsertnya tiap² minggu cuma minggu lepas tak sempat nak update. 


Setelah 5 minggu berentap seorang lagi penyanyi telah tersingkir. Amir Ukays telah mengikuti jejak langkah Sheeda yang tersingkir minggu lepas. Memang persembahan Amir kurang memukau sejak mingggu pertama lagi. Lagu² yang dinyanyikan kurang menguji kemampuan suara beliau. Persembahan pun nampak biasa² dan kurang mencuri tumpuan juri dan penonton. 

Persembahan yang paling menyerlah pada minggu kelima ni ialah Haiza. Dia dapat menyanyikan lagu Rela dengan baik sekali. Vokal dan persembahannya memang cukup memukau dan dapat memikat hati juri. Setelah 5 minggu mengikuti konsert ni memang Mas akui persembahan Haiza sentiasa bagus dan konsisten. Setiap minggu dia berjaya menyanyi dengan baik dan juri pun berpuashati. Nampaknya walaupun dalam genre dangdut tetapi dia mampu buktikan yang dia penyanyi versatile! 


Peserta lain seperti Nassier Wahab, Acong Sweetchild dan Faradhiya jugak mempunyai vokal yang mantap. Lagu yang mereka sampaikan jugak mendapat komen bagus dari juri. Jadi sememangnya mereka layak ke minggu seterusnya.

Hanya 8 orang yang akan berentap di minggu keenam nanti dan dengan tema Kenangan Terindah inilah pilihan lagu untuk mereka.

Siti Nordiana | Aku Tak Akan Bersuara (Nike Ardilla)
Faradhiya | Di Mana Kan Ku Cari Ganti (P. Ramlee)
Ezad Lazim | Cinta Melankolia (Aan)
Nassier Wahab | I'll Be There (The Jackson 5)
Haiza | Patahnya Sayap Malam (Massa)
Nizam Laksamana | Rindu Serindu-Rindunya (Spoon)
Acong Sweetchild | Benci Tapi Rindu (Diana Nasution)
Azian Mazwan Sapuan | Layu Sebelum Berkembang (Broery Marantika)

Wahhh mencabar jugak lagu yang diberikan, tak sabar nak tengok kekuatan vokal dan persembahan setiap peserta di Konsert Ke-6 nanti.

2 ulasan:

  1. Nabil n jihan tersingkir sekali ke heheh

    Jemput Singgah : Contest Review Lynk.My 2015

    BalasPadam
  2. Waa... suara dorang dari dulu sampai sekarang sama je kan.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com