terkini dan sensasi

Isnin, 30 November 2015

Gegar Vaganza 2 : Minggu Suku Akhir

Assalamualaikum...(^ ^)

Tema RockDut di minggu suku akhir memang tidak menghampakan. Semua peserta memberikan persembahan yang sangat luar biasa dan cukup mantap! Artis undangan yang membuat persembahan pembukaan dan penutup jugak tidak kurang hebatnya, cukup menghiburkan. 


Persembahan terbaik malam suku akhir adalah milik Haiza dan Faradhiya. Haiza memang tak pernah mengecewakan, setiap minggu dia janjikan kelainan dalam persembahannya. Walaupun dia dapat lagu dangdut yang memang makanan dia tetapi persembahan lagu Kopi Dangdut tu memang kebabom! Gabungan muzik rock dan dangdut dalam lagu tu cukup menghiburkan, ditambah lagi dengan kehebatan vokal Haiza yang bagus. 

Diberi lagu Metallica mula Mas ingat Faradhiya tak dapat sampaikan lagu itu dengan baik, lagilah dengan keadaan dia yang tak sihat. Namun jangkaan Mas meleset kerana dia mampu membawa lagu Enter Sandman dengan baik persis penyanyi rock. Persembahannya cukup bertenaga dan garang bak kata Tok Ramli MS, hehehee! Bagi Mas kedua²nya mampu merebut takhta juara kerana setiap minggu mereka konsisten dan berikan persembahan yang mantap.


Minggu separuh akhir nanti bakal menyaksikan 7 orang peserta akan berentap apabila Acong Sweetchild selamat dari penyingkiran dengan bantuan imuniti. Memang Mas tak setuju Acong tersingkir sebab persembahan dia sangat bagus setiap minggu. Berbaloi imuniti tu diberikan kepada dia, calon juara jugak ni!

Ini lagu yang bakal dinyanyikan oleh peserta minggu separuh akhir dan temanya ialah Karok Tarik. Wahhh ini akan menguji kemampuan setiap peserta untuk menyanyikan lagu yang bernada tinggi. 

Azian Mazwan Safuan | Sedalam Mana Cintamu (Safura)
Ezad Lazim | Tiada Lagi Kidungmu (Lefthanded)
Faradhiya | Kau Kunci Cintaku Di Dalam Hatimu (Ramlah Ram)
Haiza | Flora Cinta (Min Malik)
Nassier Wahab | Biar Putih Tulang (Dinamik)
Siti Nordiana | Mengapa (Nicky Astria)
Acong Sweetchild | akan diumumkan kemudian

5 ulasan:

  1. assalamualaikum mas...mmg power die org mlm tadi...minggu depan pasti lg menyengatkan...;)

    BalasPadam
  2. assalamualaikum mas...mmg terbaik la...;)

    BalasPadam
  3. kalau tak faradhiya mesti haiza jadi juara..takpun siti nordiana.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com