Logo KBBA

terkini dan sensasi

Sabtu, 14 November 2015

Review filem 007 : Spectre

Assalamualaikum...(^ ^)

Bila sebut 007 pasti dah tau itu filem James Bond. Bagi yang dah menonton sekuel filem ni pasti tak ketinggalan menonton sekuel terbaru 007 : Spectre. Mas dah menontonnya, mari baca review.


Sinopsis filem
Misi James Bond kali ini ialah mengenai pencarian dalang Spectre iaitu Franz Oberhauser yang ingin membalas dendam kepadanya. Namun Bond terpaksa bertindak sendiri pada awalnya apabila program Double 0 ingin dimansuhkan dan digantikan dengan program baharu. Sementara itu rakan setugasnya di London berjuang untuk mempertahankan program Double 0 dari peralihan kuasa ketua baharu iaitu C yang merancang untuk menggantikan dengan program baharu.

Review 007 : Spectre
Sejujurnya bagi Mas jalan cerita agak meleret dan sedikit bercelaru. Kalau kita tak menonton filem sebelum ini iaitu Skyfall pasti agak keliru sikit dengan jalan ceritanya. Aksi² hebat dari Bond agak kurang berbanding filem² terdahulu. Gajet yang digunakan oleh Bond pun agak kurang menarik.

Namun elemen dramatik dalam beberapa babak terutamanya melibatkan watak ketua penjahat yang psiko wajar diberi pujian. Ia penuh dengan elemen suspen sehingga membuatkan Mas pun berdebar² menontonnya. Keseluruhan filem 007 kali ini agak baik namun tak sehebat filem² sebelumnya.

7 bintang untuk 007 : Spectre!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com