mrs secretary

Khamis, 25 Ogos 2016

Ganjaran lumayan

Assalamualaikum...(^ ^)

Temasya sukan Olimpik telah melabuhkan tirainya pada 22 Ogos yang lalu dengan menyaksikan USA menjuarai dengan 46 pingat emas. Kontigen Malaysia pula beraksi cemerlang tahun ini dengan dengan 5 pingat. Satu pencapaian terbaik sejak tempoh 60 tahun!

Semalam wira² negara yang berjuang di Rio pun dah selamat pulang ke tanahair. Meriah sambutannya di KLIA! Tak lupa jugak ganjaran lumayan yang bakal diterima bagi 8 orang wira yang menyumbangkan pingat buat negara. 



Bila tengok jumlah ganjaran yang diterima bagi Mas ia setimpal dengan usaha terbaik mereka. Bukan senang nak menang pingat di sukan dunia ni, perlu semangat kental dan tidak mudah menyerah kalah. Kena berjuang habis-habisan! Bila mereka diberi ganjaran sebegini barulah rasa penat lelah dan usaha mereka dihargai.

Tahniah wira² Malaysia! Moga anda semua terus cemerlang di Olimpik Tokyo 2020 nanti. Harapan emas berkilau di negara kita pasti tercapai. 

4 ulasan:

  1. kan?? mereka berhak menerimanya..

    BalasPadam
  2. tiba2 sedih tengok ganjaran dorang.. berbaloi dengan usaha dorang selama ni. bukan senang nak masuk olimpik. Tahniah wira malaysia

    BalasPadam
  3. tahniah..itu rezeki depa..rezeki kita nak mai jumlah banyak tu bila ntah, dekat dah rasanya ... positif :)

    BalasPadam
  4. Malaysia makin lama makin mantap. Bangga lah. Fuh!!

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com