terkini dan sensasi

Khamis, 18 Ogos 2016

Pingat kebanggaan

Assalamualaikum...(^ ^)

Emas, perak dan gangsa! Semua atlet idamkan 3 pingat ni setiap kali sertai sukan bertaraf dunia, lagi² sukan Olimpik. Walaupun hanya raih pingat gangsa tapi emosi mereka seperti dapat sesuatu yang tak ternilai. Bangga woooo!


Kalau kita tengok setiap atlet yang menang pingat, tak kisahlah pingat apa semuanya gembira sangat. Jadi janganlah senang² kita nak cakap, alah menang gangsa je, itupun nak nangis! Halooooo sukan Olimpik bertaraf dunia tu, bukannya sukaneka kat sekolah je. Ingat senang ke mereka nak capai sejauh tu, makan masa bertahun² untuk latihan.

Lagi pun mereka sertai sukan ni bawak nama negara, sepatutnya kita bangga bila mereka harumkan nama negara. Tengok penyokong² negara lain, walaupun atlet mereka menang pingat gangsa, kegembiraan dan sorakan tu seolah² menang emas. Bagi mereka itu hadiah untuk negara! Kita sebagai rakyat Malaysia sepatutnya macam tu, tetap sokong tak kira emas, perak atau gangsa.

Tahniah pada semua atlet negara yang sumbangkan pingat, korang kebanggaan negara! 



2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com