terkini dan sensasi

Sabtu, 31 Disember 2016

Pahit manis 2016

Assalamualaikum...(^ ^)

2016 akan melabuhkan tirainya beberapa jam lagi. Alhamdulillah sepanjang 2016 banyak kisah manis yang Mas lalui walaupun ada jugak pahitnya. Tapi pahit itulah menjadikan kita lebih menghargai kehidupan. Pahit itulah yang jadikan kita lebih matang menempuhi hari mendatang.

Antara kemanisan 2016.

1. Bercuti bersama keluarga tercinta ke Sabah dan Langkawi. Walaupun hanya dalam Malaysia tapi kenangan tak dapat camtu je kan? Yang penting berjaya melancong dengan hasil tabungan sendiri.




2. Kembara bersama keluarga blogger KBBA9 ke Taman Negara. Memang impian Mas nak jejak kaki ke Taman Negara, akhirnya terlaksana. Terima kasih sangat pada para penaja dan keluarga KBBA9.



3. Berjaya mendaki Bukit Broga bersama husband dan anak². Memang impian dah lama dan akhirnya sebelum peghujung 2016 impian ni terlaksana. Puashati sangat sebab dapat mendaki dengan keluarga, rasa teruja tu lain macam sikit!



4. Alhamdulillah dapat rezeki beli kereta kedua yang lebih selesa untuk keluarga.


Yang pahitnya tetap ada walaupun Mas tak mahu ingat. Tapi camne pun ia tak mudah dilupakan.

Pahit sangat bila anak yang dikandung keguguran semasa usianya 3 bulan lebih. Memang sedih tapi dah ketentuan Allah tiada rezeki Mas nak tengok dia lahir ke dunia. Allah lebih sayangkan dia. Alaaaaa tak nak kenanglah, nanti lagi sedih. Moga ada rezeki mengandung lagi tahun 2017, ehhhhh. Hehehee!

Itulah pahit manis 2016 yang Mas lalui. Semua itu akan jadi memori dan kenangan dalam hidup Mas untuk teruskan kehidupan di tahun depan. Moga 2017 janjikan yang lebih baik dan manis belaka!

1 ulasan:

  1. semoga lebih murah rezeki di 2017..takpelah, kita kenang yang manis-manis je..happy new year!

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com