terkini dan sensasi

Sabtu, 21 Januari 2017

Taska durjana

Assalamualaikum...(^ ^)

Bila tengok je gambar yang kawan kongsikan kat group whatsapp pasal kes ni rasa sedih sangat, mengalir terus airmata. Pandang anak sendiri, dan tak dapat bayangkan kalau itu terjadi pada anak Mas. Kita yang tengok pun luluh rasa hati, bayangkanlah perasaan mak ayah anak² tu. Mesti trauma nak hantar anak² ke taska dek sikap orang yang tak berperikemanusiaan camni. 


Dek kerana kedurjanaan pemilik taska ni, taska lain pun terpalit nama buruk jugak. Sedikit sebanyak orang akan beranggapan negatif, bukan semua tapi pasti ada kan? Mas pun ada 3 orang anak dan dari usia mereka 3 bulan ke 4 tahun mereka dihantar ke taska. Memang ada jugak yang tak puashati tapi alhamdulillah tiada kes teruk camni. 

Tapi sepanjang hantar anak taska dulu ada jugak terbaca kes sebegini, jadi masa tu memang terus terfikir yang negatif je. Terfikir mungkinkah di taska anak aku ada jadi kes camni! Bukan nak tuduh atau fikir bukan² tapi sedikit sebanyak yang negatif akan bermain di fikiran kita kan? Jadi kena sentiasa peka dan pantau keadaan anak², ada yang mencurigakan siasat terus.

Harap pemilik taska durjana ni dapat balasan setimpal dari perbuatannya dan Mas syukur sangat kejahatan dia didedahkan. Kalau tak entah berapa ramai lagi anak² kecil yang jadi mangsa. Kepada pemilik taska lain ambik ikhtibar atas kejadian sebegini, tanggungjawab besar tu jaga anak orang. Bukan ibu bapa tu hantar percuma, separuh nyawa mereka serahkan amanah Allah tu untuk orang jaga. Bukan sebab wang ringgit sahaja tapi mereka tiada pilihan kerana tuntutan kerja, kalau diberi pilihan memang semua ibu bapa nak jaga anak² mereka sendiri kan? 

Ini saja yang Mas mampu suarakan, kalau itu anak Mas tak taulah camne nasib pemilik taska tu. Teruk Mas kerjakan! Semoga anak² yang tak berdosa itu dilindungi Allah SWT dan dapat terus membesar dengan baik dan sempurna.

2 ulasan:

  1. Memang rasa nak nangis masa tgk gambar tu, terbayang anak anak sendiri. Geram! Syukur sgt taska anak anak I ok. Syukur.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com