Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 27 Mac 2017

Bila suami memasak

Assalamualaikum...(^ ^)

Seronok dan bertuah kan kalau kita dapat suami yang pandai memasak, bukan setakat pandai je tetapi rajin. Yelah kadang kita ni bosan asyik dok makan masakan sendiri je, sekali sekala nak rasa masakan suami. Bukan nak masakan istimewa pun kan, yang ringkas pun dah cukup. Macam Mas kalau husband masak, simple pun dah boleh makan licin sepinggan tau.


Sekarang ni Mas memang jarang masuk dapur sebab simtom tak boleh bau masakan melanda. Jadi kebanyakannya husbandlah yang memasak terutama bila hujung minggu. Kalau dia memasak Mas memang tak campur, biarkan je dia buat semua sendiri. Kang campur ada je yang kita nak tegur kan, hehehee! Jadi biar dia masak di dapur, bila dah siap Mas dan anak² makan je. 

Tapi satu nak puji, husband Mas ni kalau masak memang sentiasa sedap. Bukan sebab suami sendiri masak Mas nak puji melambung tinggi kan, tapi memang betul. Walaupun kadang tu dia masak ringkas je, tapi bila makan Mas dan anak² pasti bertambah. Kadang sampai tak cukuplah, berebut² makan. Ada masa tu menu Nasi Goreng bodoh² je tapi dia punya sedap tu lain macam, hehehee!

Tapi memang ada benarnya, lelaki ni kalau sekali sekala mereka memasak memang sedap kan? Betul tak kawan² yang ada suami tu? 

4 ulasan:

  1. Wah untung Mas.. tapi memang betul kalau sesekali suami masak memang sedap kan Mas..

    BalasPadam
  2. Wahhh akak...ada orang baru akan muncul ye...tahniah!
    Sedapnya nasi goreng suami sis masak tergodaaaaaa...mmg air tgn orang lelaki ni best...x leh lawan

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum mas...mmg betul tu mas...hubby kalau masak mmg rasa sedap jer kn...:)
    ** Mama Maszull

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com