Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 27 April 2017

Buka Puasa Buffet @ Seri Pacific Hotel KL

Assalamualaikum...(^ ^)

Fuhhh sebut sahaja buka puasa itu tandanya kita dah semakin hampir dengan Ramadhan. Memang semua orang tak sabar tunggu bulan yang mulia ni, selain ia penuh dengan keberkatan sudah tentu juadah² buka puasa yang memikat selera akan jadi pilihan.

Baru² ni Mas dapat peluang ke preview Buffet Ramadhan di Hotel Seri Pacific KL. Ramai rakan² blogger kata juadah buka puasa di sini sedap², jadi Mas tak nak lepaskan peluang ni. Lagipun katanya ada Serawa Durian yang sedap di sini, fuhhh memang tak sabarlah nak cuba. Dahlah memang mengidam durian, hehehee!


Buka Puasa Buffet "Halaman Haji Saad"
Tahun ini Buffet Ramadhan mereka bertemakan "Halaman Haji Saad" yang menyajikan juadah berkonsep selera tradisional. Tapi siapa pulak Haji Saad tu kan? Inilah dia Chef Haji Saad, Ketua Chef di Seri Pacific Hotel. Beliau bersama chef² yang lain akan menyediakan pelbagai hidangan selera tradisional yang berbeza setiap hari. Memang banyak wooo menunya, rugi kalau tak datang buka puasa di sini.


Ada beberapa juadah yang menjadi pilihan Mas pada hari tu, salah satu darinya ialah Nasi Beriani Rusa. Masa mula² Mas tengok nasi tu terus cakap, "Wahhh sedapnya, tak sabar nak makan!" Tapi masa tu Mas tak perasan pun ianya Nasi Beriani Rusa, ingatkan daging lembu je. Bila dah habis makan sepinggan baru tau itu daging rusa, hahahaa! Tapi serius Mas puji, memang sedap dan kena dengan selera Mas walaupun pertama kali Mas makan daging rusa. 


Lagi satu Kuey Teow Goreng. Walaupun kita boleh makan kuey teow di kedai² biasa tapi yang ni memang lain rasanya. Makan sepinggan memang nak tambah lagi sepinggan. Jangan lupa tambah cili jeruk dan cili kicap, pasti lagi umphhh!


Yang paling tak sabar nak makan sudah tentulah, Serawa Durian. Baunya pun dah boleh buat perut berkeroncong, nak² pulak peminat durian macam Mas ni. Jadi korang yang suka durian tu kena cuba buka puasa di sini dan jangan lupa makan Serawa Durian tau!

Antara juadah lain yang pastinya menyelerakan adalah seperti Kambing Golek, Bubur Lambuk, Serunding Daging Ayam, Briyani Gam, Nasi Kandar, Sup Gearbox, aneka dessert, aneka salad, aneka Kerabu, ulam² kampung dan buah-buahan. Air yang disediakan jugak pasti menghilangkan dahaga anda seperti Air Kurma, Sirap Limau, Bandung dan Sirap Selasih.






Harga Buffet Ramadhan Seri Pacific Hotel
Harga yang ditawarkan terdiri dari 3 pakej iaitu:

Pacific Ballroom
Bermula 27 Mei hingga 22 Jun 2017 dengan harga RM98 untuk dewasa dan RM49 untuk kanak². Juadah yang disediakan adalah berkonsepkan gerai dengan menu² seperti Sup Ekor Mamak, Sup Ayam, Daging Salai Masak Lemak Cili Padi dengan Pisang Muda, Udang Goreng Kunyit, Ikan Siakap Kukus Kuah Taucu, Ayam Lemak Rebung Santan Nipah Muda dan banyak lagi.

Zende Restoran
Bermula 29 Mei hingga 24 Jun 2017 dengan harga RM138 untuk dewasa dan RM69 untuk kanak². Juadahnya pulak terdiri daripada Gulai Daging Campur Umbut Kelapa, Lemang, Satay Ayam dan Daging, Mee Rebus, Laksa Johor, Mee Udang, Roti Jala dan pelbagai lagi.

Rumah Terbuka : RM95 seorang


Haaaaa dah terliur baca juadah yang menyelerakan tu, jadi bolehlah buat tempahan dan pertanyaan di: 

No. Telefon: 03-40494351 / 4352

3 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com