Terkini dan Sensasi

Isnin, 8 Mei 2017

Filem Pelé : Kejayaan legenda bolasepak

Assalamualaikum...(^ ^)

Rasanya dah hampir 2 minggu filem Pelé ni ditayangkan di Astro, tapi setiap kali ia diulang tayang Mas mesti tak lepaskan peluang untuk tengok lagi. Bagi Mas filem ni memang menarik untuk ditonton, tak rasa bosan langsung. 


Sebelum ni Mas pernah dengar nama Pelé dan tahu dia adalah lagenda bolasepak yang terkenal dengan kecekapan dan ketangkasannya ketika beraksi di padang. Tapi Mas tak pernah tahu dan ambil tahu pasal kisah bagaimana dia boleh jadi pemain bolasepak. Jadi bila menonton kisahnya di dalam filem Pelé ni barulah Mas tahu bukan mudah untuk dia berjaya sehingga dikenali dan disegani ramai.

Dalam filem ni kita boleh tengok dia bukanlah dari keluarga senang, hanya tinggal di kawasan pedalaman di Brazil. Tetapi dek kerana minat terhadap bolasepak dia sanggup buat apa saja asalkan bakatnya itu diketahui ramai. Walaupun bapanya jugak seorang pemain bola tetapi ibunya melarang keras dia libatkan diri dalam sukan bola. Tapi walau dihalang minatnya terhadap bolasepak tak pernah padam, sehinggalah ibunya bersetuju dia mencuba nasib menyertai kelab bolasepak Santos.


Masa tu kita boleh tengok bagaimana Pelé berusaha menjadi pemain terbaik walaupun pada mulanya dia patah semangat. Pastu bagaimana dia tercedera apabila tidak yakin dengan skill permainannya sendiri. Tapi dia bangkit dengan semangat apabila ramai yang menyokongnya. Jadi bukan mudah dia nak jadi pemain terbaik, perlu jatuh bangun dan hadapi pelbagai cabaran. Sedih tau bila tengok, memang menitis airmata!

Korang kena tonton filem ni tau, banyak pengajaran dan suka duka kejayaan Pelé yang boleh kita tengok. Korang boleh menangis dan rasa keseronokan bila menonton babak² dalam filem ni. Pastu dari filem ni boleh dapat pengajaran bukan mudah nak berjaya sehingga disegani di mata dunia. Perlu pengorbanan, semangat, berani dan yakin pada kelebihan diri sendiri!

2 ulasan:

  1. pernah dengar tapi tak pernah tengok lagi

    BalasPadam
  2. ada tengok dekat astro..mula tak tau siapa..husband bgtau dia pemain bola

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com