Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 29 Jun 2017

Tema raya kami

Assalamualaikum...(^ ^)

Alahai dah masuk 5 Ramadhan, cepat betul masa berlalu. Hari ni hari terakhir Mas di kampung, esok dah gerak balik ke Salak Tinggi sebab husband dah mula bertugas hari Sabtu. Sedihnya rasa, tak puas lagi rasa berkumpul dan beraya dengan adik beradik. Tahun depan dah tak dapat nak berkumpul semua 7 beradik sebab ada yang giliran beraya di rumah mertua.

Korang camne masih sakan beraya ke? Mas macam biasa takdelah beraya sakan sangat, jalan² raya ke rumah saudara mara dan kawan² kat kampung je.


Berbalik pada pemilihan tema raya tahun ni, Mas dan keluarga pilih tema Paprika Red dan Biru Kundang. Mulanya pening jugak nak pilih tema warna apa sebab banyak warna yang husband tak berkenan, memang cerewet dia tu. Pastu bila Mas dok tengok jubah cantik² kat online terus berkenan dengan warna paprika red tu. Tanya husband dia pun berkenan dan setuju.

Jadi masa nak pergi beli baju raya memang semua nak sedondon warna tu, tapi bila tengok balik macam tak cantik je semua warna sama. Terus cadang nak ambil warna biru kundang sebab warna bunga kat jubah ada warna biru. Cari punya cari, padan punya padan terus rasa warna biru kundang tu sepadan dengan paprika red. Apa lagi terus beli dan itulah tema raya kami Syawal tahun ni.


Camne cantik tak padanan warna dia? Bila dalam gambar nampak cantik dan menyerlah kan, macam bendera Johorlah pulak. Hahahaa!




2 ulasan:

  1. selamat hari raya mas, cantik sangat jubah tu :)

    BalasPadam
  2. raya ke6 dah start keje dah ni.. selamat hari rayaaa

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com