terkini dan sensasi

Isnin, 6 November 2017

Gegar Vaganza 4 : Minggu Kedua

Assalamualaikum...(^ ^)

Masuk konsert kedua kemampuan vokal dan mutu persembahan para peserta belum teruji lagi, sebab kebanyakkan lagu macam makanan mereka je. Setelah 12 peserta membuat persembahan, akhirnya Ferhad disingkirkan. Menyanyikan lagu Harus Terpisah dari Chakra Khan bukan mudah bagi Ferhad sebab lagu tu susah, pastu lenggok suara Ferhad agak tak kena dengan lagu tu. Bila dia menyanyi semalam nampak dia cuba sampaikan yang terbaik, tapi nasib dan rezeki tak menyebelahi dia.


Pastu peserta yang sepatutnya Mas jangka akan keluar iaitu Raja Azura, berjaya kekal ke konsert ketiga. Walaupun semalam agak seksa tengok dia menyanyi pastu siap meraih undi lagi, tapi dia masih ada rezeki. Moga minggu ketiga nanti dia tak buat camtu dah, dia kena lebih fokus pada persembahan dan vokal sebab lagu untuk konsert ketiga lebih mencabar.

Pilihan persembahan terbaik untuk artis lelaki dan wanita pulak bagi Mas adalah milik Lan Kristal dan Liza Hanim. Memang lagu Karam tu makanan Lan je tapi kemampuan dia mempertahankan kemantapan vokal harus dipuji. Liza Hanim pulak menyampaikan lagu Aku Hanya Pendatang dengan baik sekali mengikut gayanya tersendiri. Dahlah Mas suka lagu² Fransisca Peter, bila ianya dinyanyikan dengan bagus lagilah suka!


Persembahan peserta² lain pulak Mas tak nak ulas satu², ada yang bagus dan ada yang perlu diperbaiki. Mas cuma ulas persembahan terbaik sahaja! Cuma nak komen bab pembukaan tu, alahai sepatutnya takde adegan camtu. Memang dia taja juta² program GV4 tu tapi tak semestinya kena over acting kan, buat biasa² macam GV sesebelum ni kan bagus. Ke sebab ada chef tu yang dia menggedik sangat! Haraplah minggu depan takde drama lagi ye, nanti muak pulak orang nak tengok GV4.

Untuk minggu ketiga nanti barulah cabaran bermula sebab lagu yang diberikan bukan dari genre mereka dan lebih susah. Dengan tema Berani Ke Idok, inilah lagu² yang bakal peserta² nyanyikan.

Aishah | Terukir Di Bintang  (Yuna)
Liza Hanim | Lagu Untukmu  (Meet Uncle Hussin)
Elyana | Wulan Merindu (Cici Faramida)
Syura | Knock Knock  (Elizabeth Tan)
Haida | Kenangan Bersamamu (Lefthanded)
Raja Azura | Perhaps Perhaps Perhaps (The Pussy Cat Dolls)
Firman | Zalikha (Floor 88)
Hazami | Joget Kenangan Manis (Sudirman)
Lan Kristal | Sayang Sayang (Aliff Aziz)
Tia Jinbara | Bila Resah (Anuar Zain)
Aqasha | Cinta Tak Keruan (Amigos)

Haaaaa ada yang dapat lagu jogetlah, dangdutlah dan pasti ianya menguji vokal dan persembahan mereka. Tak sabar nak tengok Aqasha dangdut, hehehee!

4 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com